- happy 2009 -

Så då är det ett nytt år igen, gott nytt år allihopa! :)
År 2009..
Förra året var ett år som minst sagt var fullt av händelser och förändringar för min del och för många i min närhet, tror jag. Det var ett intensivt år med mycket känslor, händelser, upplevelser och människor. Ett väldigt helande år för mig på många plan, ett år som betydde oerhört mycket för mig som person och var jag stod nånstans i livet. Sen var det ett år
som gav mig den största överraskningen jag inte riktigt var beredd på men som är något underbart fint. :) Jag var med om så mycket år 2008, så mycket som  varit avgörande och gett mig något för livet. År 2008 och vad det innebar för mig behöver egentligen ett eget inlägg men dels har jag inte tiden att skriva det nu med rättvisa ord och dels känner jag att det är mycket som är värt att behålla för mig själv och delas med de närmsta istället för att skrivas ut i en allmän blogg. Det påbörjades redan en hel del år 2008 men under 2009 lär förändringarna bara fortsätta och mycket inväntas med spänning och nyfikenhet. Jag vet iallafall att jag kommer att få vara med om det underbaraste i mitt liv år 2009 och det är väl inte ofta man kan säga det med någorlunda säkerhet. ;)

Iallafall så har det varit dålig uppdatering av bloggen men har ju inget internet hemma dessvärre eftersom vi flyttade för inte så länge sedan, flytten av bredbandet skulle ta hela 3-5 veckor. Hrm. Så det är en stund kvar..

Men hursomhelst, tänkte passa på att skriva ett litet inlägg nu när jag har tillgång till internet en liten stund. :)
Mina 3 prov jag hade sista veckan av terminen gick alla riktigt bra och kan glatt meddela att jag fick MVG på alla tre..! Vilket slit då jag hade alla tre så tätt men som det lönade sig! Sen att jag gillar ämnena gör ju inte saken sämre.. ;) Så lättad blev jag iallafall och nu ska jag snabbt skriva ihop de två inlämningarna som jag fick "jullovet" på mig varav den ena är nog ganska rolig att göra men något av en utmaning, specillet när man inte har massvis med tid. Hm..

Har haft en stressig men fin jul annars. Hann få något med mysstämning i nya lägenheten lagom till jul iallafall och söte N överraskade mig med att vi skulle köpa gran på vår månadsdag :) Ville så gärna ha en gran och det blev en jätte fin stor och tjock gran i sådan Disney-anda! :D
Nu ser vårt hem dock ut som ett bombnedlsag igen då sista lasset med grejer landade i mellandagarna men; en dag i taget nu. Har varit uppe och igång alldeles för mycket vilket min kropp sa ifrån tydligt om senast iförrgår.. Men efter kontroller på lasarettet visade det sig iallafall att allt är bra med vår lille bebis vilket är huvudsaken. :) Nu måste jag bara bli bättre på att faktiskt ha mitt lugn och ro oavsett vad; vår sötnos behöver det och min kropp behöver det.

Julen spenderades med både min och N's familj vilket alltid är lika mysigt. Dock saknade jag min bror en hel del som nu är på Nya Zeeland. Denna julen har verkligen betytt mycket för mig ur ett familjärt perspektiv vilket jag gissar på beror på att jag och N snart har vår egna lilla familj. :D Tänkt jätte mycket på och föreställt mig i de olika sammanhangen vi varit i att nästa gång det är dags för dessa högtider är vi en liten familjemedlem rikare som förgyller våra liv med allt tänkbart och otänkbart. Att, som sagt, få vara med och dela alla förstaupplevelser av julen (och massa annat..) för ett litet liv som man varit med och skapat - mer otroligt och breathtaking kan det nog inte bli. :)

Nyårsfirandet igår blev himla mysigt och passade nog hela sällskapets sinnesstämning. Vi fick njuta av en 3-rättersmiddag som verkligen var bland det godaste jag ätit.. :) Förrätten bestod av en halv hummer med två kalla såser vilket var helt underbart, har verkligen varit sugen på skaldjur ett tag! Efter det fick vi sedan en champangegranité för att bryta av mot kommande huvudrätt. Den åt jag bara en liten tesked av dock. ;P Huvudrätten bestod sedan av den möraste oxfilén jag varit med om, den verkligen bara smälte i munnen. Till det var det potatisgratäng av mandelpotatis och rödvinssky tillsammans med rotfrukter. Så gott! Till efterrätt fick sedan avnjuta chokladmousse med hallonreduce och diverse bär, himmelskt. :)
N var så fin i sin kostym och jag lyckades iförrgår hitta en klänning som passade utmärkt! Den var paisleymönstrad på mörkblå grund, omlott över bysten för att från under bysten ner till fötterna vara vid; blev jätte fin över magen och var väldigt skön att ha på sig. Inomhus iallafall, ute var det freezing. Men kan nog bli en väldigt skön sommarklänning sedan. :)

Ja, en liten uppdatering! Snart drar skolan igång igen under iallafall januari och sedan är det inte långt kvar så förberedelser lär ta upp det mesta av tiden som är kvar.. ;)
Hoppas ni alla haft en fin jul och ett underbart nyårsfirande!


Kommentarer
Postat av: alma

Verkar som ett riktigt fint avslutande och fint välkommnande för detta året. I have hope in this year for everybody :)

Luv ju!

Postat av: catharina

du glömde skriva att en catharina var där! glad januari

2009-01-02 @ 20:47:48
URL: http://liljahazard.blogg.se/
Postat av: Sanna

Gott nytt ar! Tror jag har likadana sana lila gardiner som dig :) ses om typ 10 dar! pusss

2009-01-02 @ 22:05:59
URL: http://sanna1986.blogg.se/
Postat av: Yasse

Vilken mysig uppdatering.. och vad nyårs fin du var :)

ses snart raring.. puss

2009-01-04 @ 20:41:02
Postat av: mike

:*

2009-02-01 @ 12:40:06
URL: http://thedraft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback