- head over heels -

Idag är det mulet ute men jag brukar tycka sånt höstigt väder är mysigt när man sitter inne i soffan. Minns dock att förra vintern var påtagligt mörk, så till den milda grad att till och med jag tröttnade till slut och längtade efter sol. Jag är inte mycket för värme så hösten och vintern påverkar inte mig på det sättet att jag blir deprimerad som så många andra blir. Men även om jag inte är jätte glad för värme så blir jag glad om solen skiner en kylig dag för man får onekligen extra energi. Igår sken solen och det var ändå småkallt ute, just nu är det dock jobbigt för att jag är så ljuskänslig, men annars var det fint. Sådana dagar gillar jag.


Det är en hyfsat lugn dag idag, igår var vi iväg och körde hit och dit för att uträtta de ärenden som behövde göras. N var go och erbjöd mig skjuts så att jag slapp ta buss, det hade verkligen tagit mig hela dagen isåfall. Likväl var man trött när man kom hem igår. Å andra sidan vaknade man först vid 05.00 av ett bultande huvud, total stel nacke och mardrömmar för att sedan ligga halvvaken till 07.30 då det började borras i trappuppgången. Skojigt.
Vi gick upp och åt frukost, jag kollade på Gossip Girl medans N gjorde annat för att sedan sticka iväg till grannstaden. Åkte till Distriktläkarstationen för att hämta sjukintyg, sedan iväg till Försäkringskassan. Efter det bort till min skola där receptionen just igår av alla dagar hade stängt den tiden jag var där.

Jag och N började bli hungriga så jag ringde pappa som lägligt inte hade ätit lunch än så jag föreslog att vi alla kunde äta tillsammans. Det blev den japanska restaurangen Itchiban där både jag och N åt laxen medan pappa föll för biff teriyaki. Både mysigt och väldigt god mat där!
Efter detta bar det av mot Shurgard för att uträtta uppdrag åt mamma för att sedan åka hemåt. Vi började se Superhero Movie men jag gav upp väldigt fort då det var den tråkigaste filmen jag sett, så otroligt kass och billig humor. N såg tappert vidare medans jag knappade på laptopen. Senare på kvällen blev det Idol för vår del för att sedan kolla runt på lite olika lägenheter. Vid 22.00 blev det Hell's Kitchen för att sedan däcka i säng, vi båda somnade nog nån sekund efter vi lagt oss. :)


Annars idag tänkte jag efter Days (haha, så nördig jag är..) städa undan lite tills N kommer hem. Senare ikväll ska vi äta pizza och så blir det Idol såklart. :)

För övrigt är denna låten lika underbar nu som första gången jag lyssnade på den för snart 1 år sedan när jag fick den av min vän D. Världens finaste text och världens underbaraste röst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback