- morning has broken -

Idag började min dag redan 04.44. Don't ask me why för jag har ingen aning. Kunde iallafall inte somna om av någon anledning och låg och tänkte på både det ena och det andra. Spenderade tiden med att krama om N och lyssna till hans lugna andetag. Började till slut känna väldigt blodsockerfall men vid det laget hade N gosat in sig såpass att jag inte kunde annat än att ligga kvar tills hans klocka ringde. ;P Nu sitter man här framför Days med en kopp vaniljté och har precis ätit ett halvt kanelknäcke.

Så ja, som sagt så har en del snurrat runt i huvudet under mina vakna morgontimmar. Tänkt på just detta en hel del på sistone faktiskt; just hur vissa minnen med starka känslor kan frambringas av så lite. Har hamnat i korta moment på sistone som tagit mig tillbaka flera år ibland till vissa stunder då man verkligen kände sig genomglad. Det har faktiskt varit ett väldigt mysigt grubblande när man tänkt på allt man hittat på och de stunder där man trots allt känt som att man kan klara allt! Det är med viss saknad jag blickar tillbaka men inte minst hämtar jag glädje och styrka från dessa minnen. Sen blickar jag framåt med glädje för vad som komma skall, med längtan efter det härliga och mysiga som redan förgyller mitt liv och som kommer att fylla mitt liv och N's liv med så mycket nytt. :)

Så vad väntar idag då? Ja, har inga direkta planer mer än att jag ska göra i ordning ett brev till mormor med en ultraljudsbild, det blir hon nog glad för. :) Sen ska jag väl mest bara plocka lite här hemma, städa undan disk som N var jätte go och fixade igår. Tänkte också att jag kanske skulle läsa igenom lite Religion, vi får se. Måste lägga upp en plan nu för resten av sjukskrivningen och fram tills terminen är slut så jag hinner få fixat något iallafall. Måste dock ge syon cred som varit väldigt förstående till min situation och tyckte inte jag skulle bekymra mig över något utan tänka på mig och bebisens lugn och ro, det som blir fixat blir fixat. Detta har verkligen hjälpt mig att slappna av. :)

Sist men inte minst; tillbringade en del timmar igår med Y snackandes om det mesta vilket var hur trevligt som helst! Tack till Y för bland annat the mental picture där det framgår tydligt vad hon anser om lugna hemmakvällar, haha! Vilken skrattstund, småskrattar här för mig själv bara jag tänker på det! ;P

Kommentarer
Postat av: yasse

Hahaha ja så nu vet du det iallafall.. Man ska inte föreslå en lugn hemmakväll till mej ;P

Ses snart igen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback