- a bit of everything -

Ja, det var länge sedan jag uppdaterade här. Lusten att blogga kommer och går. :) Tänkte iallafall dra en sammanfattning av senaste tiden.

Är nu i v. 24 av min graviditet och tiden går fort. Allting är nytt och spännande, den lille sparkar på som aldrig förr! :D N känner det också påtagligt, den lille reagerar också en del på N's röst och kan börja sparka som svar om N pratar! För ungefär en vecka sedan var det också första gången man kunde se mer påtagligt på utsidan av magen när den lille fick in en rejäl spark så magen hoppade till, haha! ;)
Har mina låga stunder emellanåt där jag inte har någon som helst energi, lust eller ork. Har extrema smärtor i ryggen, mestadels efter att ha stått/gått en stund eller när jag ligger och sover vilket stör sömnen. Höfterna kan också göra ganska ont ibland, typ som att det bränner eller ilar i bäckenet. Påtagligt tungt har det också blivit ganska fort. Men även om man har sina down's så har man sina up's också och i helhet är detta det mest fantastiska jag någonsin upplevt! :D
Precis som det kan kännas tungt ibland så kan jag också känna total lycka och många gånger kan längtan efter att äntligen få träffa vår sötnos vara så oerhört överväldigande! Men jag försöker genom allt njuta så mycket som möjligt av nuet, det är ju det första av allt som har med de lille att göra för både mig och N just nu och det första kommer inte åter. Det är härligt att längta men tiden går fort nog ändå. :) Snart är det verkligen bara 3 ½ månad kvar, det är ju helt otroligt!
Den lille är nu iallafall cirka 30 cm lång och väger mellan 600-700 gram! På lite mer än en månad har alltså längden ökat med 15 cm och vikten med ca 500 gram - helt fantastiskt! :)

Med pluggandet går det halvdant. Eller ja, det jag satt upp som mål fixar sig förhoppningsvis. Min sjukskrivning upphör nu i helgen och efter det har jag ca 4 veckor på mig att få klart iallafall tre kurser så det gäller att ligga i nu. Har suttit och skrivit en del idag och ska nog skriva lite till nu innan jag går och lägger mig, även om jag är ganska trött. ;P Hade dock varit skönt att få klart det sista idag så man hade kunnat skicka in det.

Sen är mormor här på besök från Tyskland, super mys! Så länge sedan jag träffade henne nu! Hon har varit här två veckor nu och stannar ytterligare en vecka för att sedan åka hem till Tyskland igen.
På tisdag åker min bror och hans flickvän på jorden-runt-resa. Det är med blandad förtjusning jag skriver det, självklart är jag glad för deras skull och allt de kommer att få uppleva men det kommer att bli tråkigt att inte få träffa dem på så länge..
De ska vara borta till september 2009 och kommer sakna broren massor speciellt när det är dags för den lille att att komma vilket är i början på mars. Det känns så overkligt att de inte kommer att vara här på så lång tid.
Tyckte det var nyss jag sa till en vän att det är två veckor efter att bror kommer hem från Norge som han åker iväg. Sedan var det verkligen bara två veckor kvar. Rätt som det var var det 10 dagar för att sedan vara nästan 1 vecka. Nu är det bara 4 dagar kvar..!! Usch. Det är svårt att greppa. Frågan är om man ens kommer att greppa det när man står där på flygplatsen för att vinka av dem. Kommer nog att komma i efterhand.
Sedan på fredag åker mormor som sagt tillbaka och därefter åker mamma tillbaka till Oslo. Suck. Hemskt vad tomt det kommer att bli. :(
Trösten i det hela är väl att mormor iallafall kommer så snart som till jul igen, det ser jag verkligen fram emot! :D Och mamma kommer och hälsar på med jämna mellanrum. :) I januari kommer dessutom S hem en sväng från USA.

Snart blir det flytt också till en större fin lägenhet. :) Ska bli mys att få börja inreda, plocka och påbörja sin "nesting" inför vad som komma ska tillsammans med min söta N. ;)  
Händer så mycket nu, en del som jag ser mindre fram emot (främst att bror ska åka...) och sen finns det en himla massa jag verkligen ser fram emot! :D Ja, det är inte konstigt man blir överväldigad ibland.

Kommentarer
Postat av: yasse

fint att läsa ett nytt inlägg.. :)

Tiger Lou på tosdag! Puss

2008-11-17 @ 12:59:50
Postat av: Sanna

Mina miniatyr-bilder pa bloggen gar inte att klicka upp, ar det natt fel sen makeovern eller ar det hos blogg.se kanske? puss puss!

Postat av: Åsa

Kul att andan föll på att börja blogga igen :) Vad roligt att ni har hittat en lägenhet, var blir det någonstans?



Ha det fint och sköt om dig själv och magen :) Pusskram!

2008-11-30 @ 01:41:29
URL: http://ausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback