- maybe it's time for me to breathe -

Jag funderar emellanåt på att starta en ny blogg. Det har nämligen hänt ibland att jag vill skriva om vissa saker här men sedan inte gjort det eftersom jag vet att denna bloggen läses av vissa som jag inte vill ska kunna läsa om vissa saker som händer mig. Det kan vara av olika anledningar, att man inte känner mig tillräckligt för att veta vissa ting eller för att jag vet att empatin inte finns där. Jag skriver naturligtvis inte saker här för att få empati utan för att få skriva av mig men tanken på att någon sitter där ute och mer eller mindre mår bra av att jag mår dåligt tycker jag inte om.
Den som mår bra av att jag mår dåligt har inte med mitt inre att göra och jag har hela tiden haft denna bloggen för att få skriva av mig av mina tankar.

Alternativen är väl att starta en ny blogg, överge denna och att de som vill fortsätta läsa hör av sig till mig på något sätt om det. Eller så startar jag en ny privat blogg där jag skriver mer personligt för att sedan bara hålla mig till att skriva allmänt här. Eller så startar jag en ny privat blogg som enbart jag har tillgång till.
Ja, får se vad jag gör.


Kommentarer
Postat av: yasse

då får du skicka den nya till mej jö.. puss

2008-11-22 @ 14:12:25
Postat av: Catharina

jag brukade ha en dagbok på min dator i ett vanligt word-dokument. blev asmkt och var skönt att ibland kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit och minnas, men ändå att ingen annan behövde se. Det kan kännas jobbigt att inte få skriva vad man vill och censurera sig i det man känner som sin "dagbok". Jag brukar mest vilja skriva av mig om alla jag är förbannad på:P och det vill man ju inte att dem ska sitta och läsa när man väl lugnat ner sig igen:P



Lycka till! men uppdatera gärna oss vanliga dödliga när det händer saker som du vill att världen ska få veta:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback