- circus -

Förra året så skrev jag ett inlägg om Britneys skiva "Blackout" som jag till min förvåning faktiskt tyckte var genomgående bra! "Piece Of Me" var den bästa låten enligt mig som satte sig fortast och som iallafall jag inte tröttnade så sjukt mycket på trots att den spelades till leda överallt.
Anyway. Så har Britney kommit ut med ytterligare en skiva nu, "Circus". Eller ja, den kommer ut snart. Blev såklart nyfiken då den förra skivan var såpass bra och den nya måste jag säga är helt Okej! Tycker nog fortfarande att "Blackout" fastnade lättare i huvudet men "Circus" har sina låtar också! "Womanizer", "Circus" och "Kill The Lights" är alla bra fest-låtar eller om man bara vill komma igång hemma. "Kill The Lights" påminner textmässigt om "Piece Of Me" genom att den handlar om hennes förhållande till media/paparazzis och att "they can't handle the truth". "Out From Under" är en jätte mysig lugnare låt.
"Shattered Glass" låter mer som något Britney skulle ha gjort förr men är helt Okej för det, likadant "If U Seek Amy" men den är nog lite för old-Britney för mig. "Unusual You" är en skön låt om att ha träffat någon som är annorlunda och inte bekräftar ens negativa förväntningar, "Blur" är också en av de sköna låtarna.
"Lace And Leather" är lite.. Ja, jag vet inte. Påminner mycket om en annan låt men kan inte alls komma på vilken, även "Quicksand". "My Baby" är en slow-motion låt som också låter väldigt mycket old-Britney som jag nog tycker är mest tråkig. I "Rock Me In" är det bara refrängen som är bra, det andra är lite halv dåligt. "Amnesia" är också old times och påminner nästan lite om hennes gamla "Lucky", lite gullig så där. Hehe.
"Trouble" är lite nattklubb över det och något tjatig.. "Rock Boy" är inte så rolig, inte heller "Mannequin".
Även om vissa låtar påminner om hennes tidigare låtar så låter hennes röst äldre nu vilket inte är negativt, tycker fortfarande att det är Britney över det hela eftersom hon har en speciell röst trots allt. För övrigt blev jag förvånad över att det är hela 18 låtar på den nya skivan! Nä, överlag var den bra även om jag tyckte "Blackout" som helhet var bättre men som sagt har "Circus" sina låtar också! :)

Kommentarer
Postat av: Yasse

Men noo Bina.. Brittan är inte bra :P

2008-12-02 @ 23:31:57
Postat av: Yasse

Men noo Bina.. Brittan är inte bra :P

2008-12-02 @ 23:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback