- veckan som gått -


Senaste veckan har varit riktigt trevlig. :) Förra helgen spenderades helt och hållet hos mamma då det var hennes helg hemma, även bror + hans flickvän var där. Det hittades på lite av varje och på söndagen åts förskott-påskmiddag eftersom mamma + hennes man J är i England under påskhelgen. På söndagen kom även J's söner och min vän C som är tillsammans med J's äldsta son. :) Efter middagen åkte nästan alla ner till stranden där det blev en promenad i solnedgången, super mysigt. :)

        

Början av veckan bestod av skola, städning och visning. Onsdagen hade jag egentligen lektion men mådde så ofattbart dåligt att jag knappt kunde ta mig ur sängen, illamående som inte var av denna världen. :( Blev väckt vid 12.00 av A, som jag hade sagt att jag skulle hänga med för att köpa en sulki till lille A. Gjorde mig iordning lite snabbt och stack ner till stan där jag mötte upp A. Efter sulki-kollandet åkte vi hem till A där vi åt gott och snackade och tog det mest lugnt. Kände mig inte så pigg på buss-resan hem så det blev sleep-over.
Dagen efter mådde jag lite bättre och blev bjuden på värsta lyxfrukosten av A som bestod av bacon, stekt ägg och pannkakor, mums. :D Hängde därefter med henne för att köpa sulkin och både A + lille A verkade båda glada över inköpet, nu slipper hon den större barnvagnen. :) Hängde med A hem igen där vi lagade mat och bakade bananchokladkladdkaka, såå gott. Tog det lugnt framför TV:n och A fick även lust att fläta mitt hår ett antal gånger och jag blev nöjd varje gång. ;D Tog sista bussen hem och pratade sedan ett tag i telefon innan jag bestämde mig för att sova.
Denna dagen har mest gått åt till att sova och sega framför TV:n, haha. Bror kom sedan vid 16.30 för jag skulle klippa honom innan vi stack hem till pappa på påskmiddag. Där bjöds det först på förrätt bestående av brucetta, därefter huvudrätten som bestod av kolja i ostkappa (?) + curly fries - super gott! :D Efterrätten åts sedan framför Let's Dance och den bestod av persikohalvor med sås gjord på gräddfil, farinsocker och kanel (tror det var någon ingrediens mer..) gjort i ugn. ;D

Nu är man hemma igen och funderar på om det inte är läggdags snart, kanske ser en film först. :) Glad påsk!


Kommentarer
Postat av: alma

Tack för helsköna 36 timmar :P

Postat av: Yasse

Jippie! Äntligen ett nytt inlägg :)
Låter som du haft d trevligt! Pöss

2008-03-25 @ 16:07:25
URL: http://korsbarsblommor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback