- mysig helg -


Japps, då var det söndag igen. Tiden går riktigt fort, satt och kollade i min kalender innan idag och mitt schema, det är bara två veckor kvar till min praktik - hjälp! Nä, det ska nog gå bra men ändå, man blir ju smått nervös.
Jag och Y hamnade båda två på AVA Kirurgen, kommer nog bli riktigt intressant! Hoppas på ett bättre upplägg av min praktik än den jag hade på min praktik i Psykiatri - den var nämligen obefintlig.

Så hursomhelst.

Fredag
Fredagen började med tandläkarbesök på morgonen vilket är mindre kul. Efter det stack jag hem till Y för att vi egentligen skulle plugga en stund men vi mest flummade, he. Vid 11.45 kom mamma och hämtade oss för att Y skulle till stan och göra ärenden och jag + mamma skulle äta lunch innan mamma skulle fixa naglarn vid 13.00.
Y kom till nagelstället och vi alla drog iväg till Ikea där jag jag handlade två nattduksbord och en massa doftljus + ljushållare i glas, en tvättkorg blev det också. :) Vi stack inom Väla också där det blev några klädesplagg från Vero Moda och självklart den obligatoriska Islatten. :)

Efter detta körde vi hem Y och jag åkte hem till mig. Tanken var egentligen att jag, Y och N skulle gått på bio men N var för trött efter jobbet så jag och Y möttes upp i stan för en öl/cider istället. Vi började på PL13 men med tanke på att klockan bara var runt 21.00 så var vi i stort sett ensamma på stället. Efter en omgång drog vi vidare till Utposten men det var rätt fullt och de flesta var matgäster som satt kvar så det blev Bishop's.
Väl där beställde vi vad vi skulle ha men det var så mycket folk att vi till en början fick dela bord med ett par som såg ganska nyförälskade ut, he. Efter en stund kom en kille fram till oss och började snacka om att det fanns en kille i deras kompisgäng några bord längre bort som ville hälsa på oss men efter ett antal misslyckade försök då han gjorde en U-turn mot antingen toaletten eller baren så undrade den här killen om inte vi kunde komma fram till deras bord och hälsa på honom. Han var tydligen enormt blyg. Både jag och Y tyckte detta var en minst sagt konstig förfrågan och att det om något nog hade blivit en aning pinsamt. Så vi sa till den här killen att hans kompis gärna fick komma över och hälsa nu när han fick se att vi inte är speciellt farliga men att vi inte tänker gå dit och hälsa för att sedan gå. Kompromissen blev att jag och Y skulle vinka till kompisen när vi skulle gå. När killen väl gått kom vi ju dock att tänka på att det kan ju också bli rätt svårt eftersom vi inte alls vet vem den här kompisen var eller hur han såg ut, haha.

Efter några öl och cider på Bishop's drog vi vidare till PL13 igen i hopp om att det var mer folk då och det var det minst sagt. Det såg ut som PL13 alltid brukar se ut - smockat.
Vi fick tag på två barstolar vid ett mindre bord iallafall där det blev några öl och cider till. En kort stund innan stängningsdags tänkte vi gå men båda behövde verkligen gå på toaletten men efter en stunds köande gick vi tvärs över gatan in på Telegrafen istället där stämningen var mycket lugnare och toaletten köfri, bortsett från en vakt som redan var inne när vi kom. :) Där delade jag och Y på ytterligare en cider och snackade en massa innan vi sedan begav oss mot Knutpunkten.

På vägen dit ställde vi oss under ett tak som skydd mot regnet som då hade börjat varpå en kille går förbi oss och kommenterar det tråkiga vädret. Jag och Y svarar på det och i nästa sekund var vi i full gång med att snacka om det ena och det andra med den här goa 32-åringen från Småland, enormt trevlig och med världens snällaste ögon! Han hakade på oss bort till Knutpunkten där jag och Y tog en taxi upp till McDonald's Stattena. Mätta och belåtna stegade vi hem till Y där jag sov över då klockan ändå var bortåt 04.00, inga fler bussar och ville inte betala taxi en gång till. När vi väl var hemma hos Y hinkade jag en liter vatten innan jag gosade ner mig i soffan.


Lördag
Dagen efter vaknade jag till av att solen sken för glatta livet och jag mådde helt Okej förutom att jajg var väldigt trött. Drömde något konstigt som jag nu knappt kan minnas vad för att sedan vakna av att Y kallade på mig varpå jag gick in i sovrummet. Där sov jag restrerande timmar eftersom N snart skulle komma hem från jobbet och jag då kanske var mindre i vägen. :)
När jag sedan vaknade är det ganska varmt eftersom solen stekte in i sovrummet och jag gick upp, dels för att Y gick upp en sekund innan mig och dels för att det inte kändes lönt att sova mer. Man skulle nog blivit ännu segare då. Kommer in i badrummet och ser mig själv i spegeln, vilken syn.. Helt röd och svullen i ansiktet av värmen och för att jag tryckt in huvudet i kudden (why..?) och att jag gjort det syntes av alla kudd-märken jag fått i ansiktet. Hade fått ett streck precis under ögat också så jag såg ju ut att ha de värsta påsarna under ögonen men kunde haft, usch. Gammalt smink på det också.

Hängde med Y och N till Stattena Centrum där det inhandlades lite öl och cider på Systemet och frukost-mat på Hemköp. Valde dock att ta bussen därifrån hem då jag kände en enorm längtan efter en lång dusch och allmän ompyssling av mig själv. Så efter handlandet begav jag mig till busstationen men ringde pappa för att se om han händelsevis inte körde omkring i stan och gjorde ärenden, vilket han faktiskt gjorde. Så skjuts till Konsum och hem fick man, så snällt och så skönt att inte behöva visa sig mer än nödvändigt ute när man kände sig så sliten!

Väl hemma blev det en god macka med ägg + kaviar och dessutom en Billy's Pizza med Pesto, vilken kombo, och lite slappande i sängen framför TV:n - Bridezillas. ;P Efter det blev det en lång dusch med massa väldoftande schampo, balsam, ansiktsrengöring och body wash. Man kände sig som en ny människa efteråt, speciellt med Mediteranian Body Butter från Boots som doftar himmelskt och SeaBeauty Foot Repair Cream som gör fötterna silkeslena! Hade ett riktigt hemma-spa med ompysslande och doftljus och hela köret!

Efter detta hämtade mamma mig och vi åkte hem till henne där vi skulle äta middag. J hade lagat till något gott som vanligt och jag bidrog med min kladdkaka jag bakade häromdagen. :) Jag var länge i valet och kvalet hur jag skulle göra med resten av kvällen då fest med Y lockade men jag var så himla trött att jag till slut mer eller mindre däckade och fick skjuts hem. Väl hemma tog jag det mest bara lugnt framför TV:n och åt Ben & Jerry's Choclate Therapy innan jag somnade. :D


Söndag
Vaknade rätt tidigt idag av att grannen bankade, hamrade och slog för glatta livet och jag blev något irriterad då jag vaknade gång efter gång. Man får ju inte ens göra sådant på söndagar, det är ju överlag en regel i hyreshus.
Vid 11-tiden är det ju självklart tyst och jag undrar varför grannen inte bara kunde väntat ett par timmar så man kunde fått sova ut men ändå komma upp i rimlig tid. Slutade med att jag somnade om då och gick inte upp förrän vid 13.00.
Vid 15.00 kom J och hämtade mig och vi åkte till Ättekulla för att möta upp mamma. Därifrån åkte sedan jag och mamma till Väla där jag bytte ett klädesplagg och köpte en almanacka, en väggkalender och en pärm. Köpte också lite andra nödvändigheter så som tops, hårklämmor, örhängen och två stycken bodyscrub. ;) Det blev även en varm macka på Väla och den obligatoriska Islatten.
Efter detta körde vi till Ättekulla där det blev middag med mamma + J och J's två söner A och C - jätte trevligt. :)

Har med andra ord haft en trevlig och mysig helg med lagom mycket av allt förutom just kanske plugg, hehe. Men men, det väntar imorgon för jag och Y tänkte vara duktiga och börja plugga vid 10.00. Senare vid 14.00 kommer sen mamma och hämtar mig för vi ska äta lunch och sedan träna. :)

Nighty night.

Kommentarer
Postat av: alma

Jag tror du o Y kommer att stormtrivas på AVA, särskilt i jämförelse med Psyk he! Åh bridezillas såg jag med, helt sjukt det där! :p

Postat av: Anonym

Verkligen fått med allt =)
Skönt att du fick skjutts från stattena.
Sorry att jag försov mej, men jag läste till två inatt så jag var ganska trött. Ses kanske senare. Puss

2008-01-21 @ 15:42:54
URL: http://korsbarsblommor.blogg.se
Postat av: Anonym

By the way, jag måste ha hjälp med att sätta in bilder på bloggen när/om du har tid..

puss

2008-01-21 @ 15:45:06
URL: http://korsbarsblommor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback