- happy new year -


Ja, då är det nytt år och allt. Som min bror sa; nytt år, nya möjligheter. Så sant så. :) Som tidigare nämnt tänkte jag detta året satsa på att verkligen må bra och inte låta mig dras ner, försöka göra mig av med så mycket negativ energi i min omgivning som möjligt. Vill inte kalla det ett direkt nyårslöfte för planen sattes i verket redan innan nyår och då låg mitt fokus främst på skolan där jag glatt kan meddela att jag även fick MVG i både Etik & Livsfrågor och Psykiatri..! :D Så otroligt glad jag blev, finns inte ord att beskriva! Har levt på den glädjen fram till nu och lär fortsätta göra det! :D
Så har ni några nyårslöften då? Av erfarenhet och av vad man hört verkar det överlag som att folk har svårt för det här med nyårslöften.

Löften görs i ruset av glädje över att ett nytt år börjar och man kan släppa allt gammalt och lämna det bakom sig. Man kanske blir lite väl överambitiös och några blir kanske lite sentimentala och grundar sina löften på det. Helt plötsligt har man tillkännagjort dealen för hela världen och det blir pinsamt och jobbigt när man inte lyckas hålla sina löften och blir pikad resten av året tills det är dags igen. Nä, orka. Nyår eller inte - man kan ju bestämma sig för att göra något positivt med sitt liv iallafall och hålla sig till det. :)

Mitt nyår var iallafall enormt trevligt! Firade med det gamla kompisgänget som tidigare alltid hittade på en massa och hade så kul! Saknat att umgås med dem! Det blev skratt och prat och festen höll sig faktiskt på en bra nivå hela tiden, risken är ju annars överhängande med som sagt sentimentalitet eller allvarliga diskussioner efterhand som promillehalten i blodet ökar. Men det höll sig lugnt och trevligt. :) Det var "knytkalas" och det som bjöds på var bl.a; rostbiff, kycklingklubbor, potatisgratäng, räkpaj, pastasallad, vanlig sallad m.m. Till efterrätt blev det Toffee/Banan-paj som var himmelskt god! :D

Vid halvt tolv började vi röra oss ner mot en park där raketer skulle skjutas. A och J hade köpt egna raketer varav hälften sprängdes på marken och andra hälften faktiskt lyckades ta sig upp dit de egentligen skulle, ha! ;P
Fint var det iallafall och nyårspussen fick man va ingen mindre än bästisen S! :) Det skålades fram och tillbaka och det mesta av min Asti Martini slank ner, så god den är! :)
Efter alla fyrverkerier drog vi tillbaka där festen var och satt och snackade och flummade ett tag till tills typ alla blev lite sega och bestämde sig för att dra hemåt. Väl hemma satt jag och S, som sov över, uppe ett tag till och snacka för att sedan gå och lägga oss och sova gott. :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst blev nyår bra? Vi hade ju jättemysigt :) Förresten, Andy hade visst tagit hem din scarf hit också, så den finns här tillsammans med din skål i säkert förvar. Puss!

Postat av: Anonym

Vill också ha toffea efterrätt

2008-01-11 @ 00:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback