- converse -

Så började dagen egentligen redan inatt genom att jag inte fick någon sömn alls i stort sett. Halvsov mellan 05.30 och 07.00 när det var dags för mig att gå upp och göra mig iordning till skolan. Seminarium väntade på "Andningsorganen & Astma" och när jag och Y väl kom dit visade det sig att vi var de enda två från vår grupp i kursen "Sjukvård" som dykt upp.
Men vi gjorde ett bra jobb faktiskt och vår lärare sa sedan att det kändes bra för henne att få våra redan satta betyg bekräftade! Tilläggas bör att både jag och Y fick MVG i Omvårdnad så vi blev jätte glada av det omdömet på seminariumet! :D
I slutet av seminariumet tryckte vår lärare på vikten av att vi måste börja göra klart inlämningarna redan nu så det fanns inte mycket annat att göra än att sätta igång idag.
På vägen hem till Y gick vi dock inom Stadium för
image148
att jag hade tidigare under dagen nämnt att jag gärna ville skaffa mig ett par svarta Converse och var bara nyfiken på hur mycket de kostade, ifall man kanske skulle kunna unna sig ett par denna månaden.
När vi kom in på Stadium får jag genast syn på ett par svarta Converse i skinn med "nit-ringar" på och föll direkt. Kollade om de hade min storlek varpå jag såg att det var nedsatt pris.. På första röda lappen stod 699 kr. På andra röda lappen ovanpå stod 499 kr. Bredvid satt ytterligare en röd lapp där det stod "Halva priset på reapriset", what??
Provade dem och på längden var de helt Okej, he, medans de var lite åtsittande i övrigt över foten men Y hävdade bestämt att de töjer sig en hel del och även expediten i affären sa samma sak och till det priset, 249 kr (!!!), kunde jag inte låta bli att köpa dem! När jag kom hem och tittade på ordinariepriset på skolådan låg det på 999 kr!! Vilket fynd, eller vad! :D Och är de inte grymma? ;)

Resten av dagen bestod av pluggande men framåt kvällskanten började jag verkligen känna av min sömnbrist från natten och tog en buss hem vid 18.40. Kom hem och åt lite middag, laxpasta, och tog det lugnt framför TV:n. Höll dock på att somna så tänkte blogga lite för att hålla mig vaken en stund till så att jag inte somnar för tidigt och vaknar mitt i natten.
Men nu känns det ändå som lagom tid att lägga sig i sängen, läsa igenom lite av det som ska gås igenom på lektionen imorgon och sen sova. :)

Nighty night.

Kommentarer
Postat av: yasse

Hoppas du lyckas sova bättre inatt darling! vi ses imorrn den vanliga tiden!


kram

2008-01-14 @ 23:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback