- change -


Jag är som tidigare nämnt egentligen ingen som lyssnar speciellt mycket på pop utan rock är min stora passion. Men Sugababes låt "About You Now" var ändå väldigt catchy när den kom ut och man spann vidare på texten som är rätt bra.
Refrängen satte sig i huvudet och både melodin och texten är lite av feel-good-music. :)
Så hursomhelst, jag laddade ner albumet häromdagen då jag av en slump hörde ett stycke av låten "Change" som jag fastnade för och måste säga att hela skivan är fasktiskt bra! Det är en skiva man mår allmänt bra av att lyssna på och även om vissa texter trots allt handlar om hjärtesorg är det en bra mix med även tuffare texter i "i'm-way-over-you"-anda. :)
- sugababes front -
Nä, jag blev faktiskt positivt överraskad och har lyssnat genom albumet ett antal gånger nu. ;P Och som det brukar bli med nya skivor finns det ju alltid några låtar man fastnar lite extra för. ;)
- sugababes 2 - På denna skivan, som heter "Change", är "About You Now" fortfarande medryckande och handlar om att medge sina misstag och att man kommit till insikt för hur man verkligen känner. Låten "Change" är lugnare och har en skön melodi, handlar om hur oförutsägbara vissa förändringar kan vara och att man inte inser förrän det händer hur allt kan ställas på sin spets utom kontroll.
Vidare är "Back When" också bra som handlar om hur känslor förändras och att man frågar sig varför. "Open The Door" är i samma stil och även den bra.
Sen har vi de låtarna som är mer "independent woman"-låtar; "Surprise" och "Back Down". I den sistnämna får man klart för sig hur en riktig man är, ha. ;) Och texten till "Surprise" bjuder jag på här;




Last summer we met, I'll never forget. Hanging out every day, guess that era has gone. You got what you want, hope she works out Ok.

I bet you think I'm torn, that you're the one I miss, that I'm over now you're gone but that's not the way it is. Don't go waisting your time expecting me crying, lost like I can't go on. Yeah, my pride's still intact, no danger of that. It must hurt to know you're wrong?

You think I'm on my own just waiting for the chance, I'm getting what I want but it's not the way you planned.


Maybe you've been saying it's a tradegy, maybe yeah for you but baby - not for me. Now I've got someone who's taking care of me, it's you that's crying tears - and I llike the way it feels.

Surprise, why you call me up late at night expecting me to want to die? I'm busy here with some other guy, it's good since you told me goodbye. It's good since you told me goodbye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback