- update -


Jag har blivit ganska kass på att blogga på sistone. Vet inte varför, dåligt flyt med ämnen kanske..? Eller att jag helt enkelt haft saker att tänka på men valt att hålla dem vid tanken..? Oh well.

Har iallafall börjat min praktik och det har väl än så länge gått bra. :) Min handledare är dock sjuk och jag vet inte när hon kommer tillbaka men jag har blivit mycket väl omhändertagen av de andra som jobbar där så länge. :)
Kan även stoltsera lite med att jag tagit blodsockerprov, Hb och venprov och venprovet fixade jag på första försöket utan några större konstigheter - så nöjd jag var! Haha! ;D Hb var dock mycket svårare då det gäller att vara hyfsat snabb! ;)
Dock är det två grejer jag tyvärr fick säga "Hejdå" till inför min praktik och det var mina naglar och min läppiercing. Visst, naglarna växer ut igen och bla bla - så sett lugnt. Men min piercing.. Usch, det var hårt. Den växer ju igen på nolltid så efter ett arbetspass på cirka 9 timmar kan man ju glömma att få igenom det smycket igen. :( Nä, det var sorgligt, mina vänner..
Så nu är man hursomhelst utan läppiercing och det känns halv-skumt. Velat haft det så länge och hann inte ha den mer än 1 ½ år, men ja. Så är det. Känns ganska tomt nu..

Nä, jag ska sluta beklaga mig. I know, I know : dagens I-landsproblem..

Annars då?
Ja, jag hoppas på solsken så att det blir lättare att gå upp på morgonen så man får lite vettiga saker gjorda, så som att städa till exempel. Även om det lockar att gå ut i solskenet så får man ju mkt mer energi till nödvändiga saker om solen tittar fram. :) Så tänkte ta tag i städning av lägenheten imorgon, lika bra att passa på nu eftersom jag nästa vecka praktiserar större delen av veckan. Måste även planera in plugg-tid så man blir klar med inlämningarna. Puh.
Ja, det ska nog gå bra. :)


Tänkte även bjuda på en dagens-lista. :)

- Dagens bästa: Att min bror kom över helt utan förvarning med egenlagad lasange. :D
- Dagens sämsta: Att initiativ-förmågan knappt varit befintlig, ha. ;)
- Dagens låt: Takida - Curly Sue, så vacker.
- Dagens tanke: Hur framtiden kommer att utvecklas för den ene och den andre..
- Dagens roligaste: Att helt oplanerat sitta och spela gitarr + piano med min bror. :)
- Dagens tråkigaste: Att dagen kanske inte blivit riktigt som den var tänkt och ganska ineffektiv. :P

Kommentarer
Postat av: TOOOVE

HEJSAN!

Har ju inte hunnit tacka dej för din enorma kommentar på min blogg, blev helt paff när jag såg den, men så glad. Tänkte att jag har mycket att leva upp till nu. Jag är i alla fall här och läser vad som händer i ditt liv och JAG GILLAR DET =)

2008-02-10 @ 12:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback