- nostalgitripp -


Då var det onsdag och ungefär en och en halv vecka sedan jag skrev senast. Känner att jag är nere i en svacka nu, har inte mycket inspiration till någonting egentligen och därför har det väl inte blivit mycket bloggskrivande heller.
Är inne på tredje veckan av min praktik och det funkar väl Okej, känns väl mer som att jag kommit fram till att just den typen av avdelning nog inte är min grej riktigt eller så är det bara min totala ovana som talar. Har ju ingen erfarenhet och är inte färdig med utbildningen än heller och då är det nog lätt att känna sig lite vilsen och känna prestationsångest. Oh well. Vi får väl se hur resten av tiden går.

För övrigt har jag denna helg som nu varit praktiserat och därmed tagit det rätt lugnt. I söndags kväll däremot var jag så rastlös, trots att jag den morgonen hade gått upp vid 05.00, så jag tog mig bort till A där det bjöds på kladdkaka, gott. :) Efter det satt vi och snackade en stund om allt mellan himmel och jord för att därefter sitta och spela kort i A's kök när T väl kom hem. Inte långt därefter slutade med att alla tre satt och spelade Yatzy och flummade riktigt ordentligt, så kul det var! :)
När det var dags att fara hemåt bestämde jag mig för att sova i gamla lägenheten på Ättekulla och A höll mig sällskap bort till Statoil. Hela vägen snackades det som bara den och temat för denna gången var nog "lycka". Vi pratade, vi mindes, vi undrade, vi filosoferade och vi tänkte framåt.
Väl på Statoil inhandlades även kaffe och det slutade med att vi satt där någon timme just like old times.. När vi sedan skulle gå åt varsitt håll höll vi varandra sällskap på mobilen då det trots allt var mitt i natten och medans jag gick mot Ättekulla kom sådan känsla av nostalgi över mig. På ett positivt sätt, som en trygghet. En längtan efter den tryggheten och den ro som jag känner att jag inte längre har..
När jag la mig i sängen i vad som varit mitt gamla rum kände jag att jag kunde andas på ett helt annat sätt, mycket bättre än annars. Jag kände mig tillfreds, trots mina 22 vakna timmar. Och den natten somnade jag för ovanlighetens skull i ett helt nersläckt och tyst rum - det var länge sedan jag sov så gott.

Veckan hittills har varit både upp och ner, jag har inte mått så super bra. Haft mycket ont i huvudet och illamående, ont i kroppen och seg i huvudet som om "någonting är på gång" men inte bryter ut riktigt. Rikigt pain in the ass för motivationen att göra något alls är lika med noll. Har även känt mig febrig vilket har resulterat i 1 ½ sjukdag.
Imorgon väntar ett arbetspass för att sedan bege mig mot bussterminalen för att ta mig vidare mot Oslo, det var sjukt länge sedan nu. Nog inte varit där på 1 ½ år nu och jag längtar dit, ska bli så himla mysigt att hälsa på mamma! Ska också bli skönt att få ett miljöombyte och hitta på nåt skoj.
Y hänger med till mamma i Oslo vilket är mycket trevligt. Väl där ska vi också träffa C och S som jag inte träffat på hundra år känns det som även om det inte var såå länge sedan jag iallfall träffade S. :) Det obligatoriska besöket på The Dubliner's är ej att förglömma på fredag kväll, riktigt nice. :)
Nä, jag hoppas på att denna helgen ger mig andrum så jag åker tillbaka med nya krafter till det som behövs när man väl är hemma igen.

Nu ska man väl snabbt slänga ihop packningen och sen är det Grey's Anatomy. Efter det blir det nog läggdags.


image159

Kommentarer
Postat av: alma

nej men det finns mjölkfri kost ;)
Receptbelagt o då blir det billigare :D
Tack själv babe! Jag hade skitkul! :P

2008-02-20 @ 20:21:43
Postat av: micke

fridays? hrc? kaffebrenneriet? jag vill ha en cykel i oslo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback