- guitar lessons. hm. -


Ja, jag tänkte då om man kanske skulle blogga lite idag, det var ju ett tag sedan sist. Men har inte riktigt känt för det.. Hm.

Så vad finns att berätta? Ja, en hel del men det är säkert massor av det som kanske inte är av allmänt intresse, exempelvis en massa pluggande inom kursen Sjukvård. Den som förstår mig på den punkten ur både ett internt komiskt perspektiv och ur ett intresserad-av-ämnet perspektiv är isåfall Y. :)
Har fått en del gjort faktiskt och satsar på att få allt färdigt innan min praktik börjar på tisdag. Denna gången hamnade jag på AVA (Akutvårdsavdelningen) Kirurgen. Ska bli intressant. :)
Jag och Y började prata om det, att vi snart är klara med utbildningen. Kan verkligen inte fatta det, känns som om det var nyss vi började men before we know it kommer vi stå där och vara färdigutbildade! Ett och ett halvt år är snart förbi och jag trodde aldrig jag skulle säga det om skolan, där jag haft så enorm otur och därmed dåliga erfarenheter, att jag verkligen kommer att sakna att gå dit! Sakna vår lärare, sakna kurserna! Jag trivs verkligen så bra! :) But everything comes to an end, right? Och det behöver ju inte alltid vara något negativt. ;)
Har lärt mig så oerhört mycket, äntligen fått bevisat att det finns lärare som är uppmuntrande + kunniga och ej att förglömma så har jag ju träffat min kära Y också! :D Är riktigt glad för att jag valde att gå denna utbildningen. :)

För övrigt har jag suttit och spelat gitarr nu ett tag så det värker i fingrarna, se där. Blev inspirerad (läs: tillsagd) av min vän D, skickade nämligen en egen skriven dikt (oj, oj.) varpå D tyckte jag skulle göra en låt av det. Han föreslog två ackord, men herregud vilken fingersättning. Och dessa ackord isn't even supposed to be hard..! Men jag är verkligen fortfarande på det stadiet att jag inte ens kan få kallas för nybörjare, I'm way below that. ;P
Jag tyckte att D kunde stå för det instrumentala nu när jag skrivit texten och allt, tyckte det hade varit rätt coolt att ha skrivit en låt ihop på 30 mils avstånd. Det var ju faktiskt så Savage Garden gjorde med sitt album "Affirmation", satt i varsin ende av världen och fixade ihop en skiva från början till slut. Det du.
Men i slutändan blev jag iallafall såpass inspirerad att jag satt och övade på en och samma låt i typ 1 ½ timme, haha. Tycker faktiskt det är riktigt roligt, hade man haft pengar så kanske man skulle gått någon kurs? ;D

Annars då? Ja, ingen kan väl ha undgått det blåsiga vädret som främst ska ha drabbat oss i söder. Avskyr när det är sådana stormvindar, man vill så gärna hitta på saker men man är ju verkligen inte lockad att vistas utomhus. Men ja, man får väl hoppas på att solen tittar fram snart. :)

Min vän S ska förresten flytta till Oslo för några månader framöver tills det bär vidare till USA för att plugga. Det är ju inte kul alls varje gång S drar men är ju så klart glad för S att det hittas nåt som det trivs med. :) Då har jag hela tre personer i Oslo som ligger mig varmt om hjärtat; mamma, S och C. Trevligt, trevligt - och jag som ska upp till Oslo snart. :D

Nä, om man skulle lägga sig..? Man kanske orkar se en film trots allt.. ;)

Kommentarer
Postat av: micke

lär dig spela så du kan lära mig

Postat av: Åsa

Vilka ackord var det du provade? Har ju trots allt spelat en del i mina dar så vi kan ha en liten nybörjare till ännu mera nybörjare kurs nån dag :)

2008-02-04 @ 21:15:13
URL: http://ausa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback