- northern skies -

Update: Fick MVG på provet och blev mäkta glad! Blev så positivt överraskad, hatar prov och bli så nervös men är så glad för resultatet! Fick blinka några gånger när jag såg att jag fått hela 79/80 poäng, jag som trodde det hade gått Okej så att säga, hehe. ;) Nä, det var en väldig lättnad.
Nu har jag dock 3 prov kvar och 2 inlämningar. Får se hur detta kommer att gå, känner mig något stressad. Alla prov planeras väl att göras nästa vecka iaf så pluggar för fullt inför dem. Sen får vi se om inlämningarna hinns med innan den 19:e december eller om jag blir tvungen att lämna in dem något senare. Usch, detta äter upp mig inifrån.

Utöver skolan händer saker hela tiden, saker och samtal som måste göras.. Är vansinnigt trött av olika orsaker. Inte fått många timmars sömn denna eller förra veckan på grund av pluggandet. Sover också dåligt när jag väl ska sova på grund av ryggen och drömmar. Har varit många sena nätter och tidiga morgnar. Är också mitt uppe i en period i graviditeten där ens blodvärde kan vara ganska lågt trots att man tar järntabletter. De tog mitt Hb idag på MVC i samband med sockerbelastningen (som gick bra) och blodvärdet var lågt trots mitt intag av järntabletter, så det bidrar också till tröttheten.

Om 1 ½ vecka kommer mormor från Tyskland igen och sen är det jul. Tiden går så otroligt fort. Men jag måste säga att julkänslan har faktiskt trots allt infunnit sig hos mig. Dels på grund av att jag längtar efter en lugn stund med nära och kära vilket det lär bli då, dels på grund av att jag och N var i Oslo helgen som var och där var massa snö! Eller ja, inte i innerstan men runtomkring. Sen åkte vi upp till Holmenkollen där ett vacker vinterlandskap bredde ut sig framför oss, sådan riktig vinter som när man var liten och varenda liten gren på ett träd var klätt med snö. Det var så underbart! :)
Sen har jag tänkt en del på hur julen kommer att vara för min och N's lilla sötnos sedan vilket gör att man tänker tillbaka hur det själv var när man var liten, allt var så mysigt! Tänker på hur det kommer att vara sedan att se vår lille uppleva allt för första gången nästa år, hur ögonen kommer lysas upp av allt jul-igt och ivern som kommer att visa sig på julafton.. Hur man själv kommer att bidra till att julen ska bli mysigast i världen för vår lille.. Hehe, ja, det är så att man blir tårögd. ;) Och det är väl klart att det bidrar till julkänslan..! :)

Det är det man tänker på de stunder då det känns som om saker och ting är övermäktiga och det känns som om stressen tar över.. :) Och så lyssnar jag på Dido's nya skiva som är bäst om man känner sig uppe i varv, så himla härlig.
Julkänslan fick mig igår att efter evigheters pluggande till slut samla ihop mina sista fysiska krafter och faktiskt ställa mig för att baka lussekatter! Och fina blev dem! ;D
I morse var det fortfarande mörkt när jag och N kom fram till MVC och när vi ska gå över torget framför MVC stod där ett jätte fint (visserligen fejk..) upplyst träd som gjorde en så där glad på morgonen trots att man var trött och hade lågt blodsocker pga fastan inför sockerbelastningen. :) Bjuder här på lite bilder från vår trip till Holmenkollen i Oslo, lussebullar och ljus-trädet. ;)


     

     

     

Kommentarer
Postat av: yasse

Ja det där trädet är så himmla fint! :)

2008-12-10 @ 23:26:11
Postat av: Sanna

GOOOD JUUL!! Ses om ett par veckor :)) pusspuss

Postat av: yasse

Nytt inlägg please? puss

2008-12-28 @ 18:46:42
Postat av: Sanna

eller hur yasse, uppdatera snart?!

2008-12-31 @ 20:47:56
URL: http://sanna1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback