- i need some peace -

Idag är min lediga dag. Igår var vi på Wallmans, underbart kul var det. Fick det av mamma som försenat student-firande för att hela familjen inte lyckats vara helt samlade här i Oslo förran nu. :P Men det ska jag berätta mer om i ett annat inlägg när jag kanska kan lägga upp lite bilder som broren tog.

Hursomhelst.
Min lediga dag. Skönt. Bara få slappa lite. Eller ja, en liiiten stund till tills jag måste sätta igång och plugga. :/  Men trots att det är min lediga dag mår jag inte så bra idag. Jag har drömt mardrömmar hela natten vilket resulterade i att jag vaknade ångestfylld med tårar och ont i magen. Försöker skaka av mig känslan och andas lugnt för att inte ha hjärtklappning.

Det är väldigt påfrestande för så här har det varit nu i några veckor. Om det inte är mardrömmar så är det obehagliga  drömmar och jag vaknar alltid flera gånger under natten och har svårt för att komma in i en sammanhängande sömn igen. Och drömmer man så där så sätter det sin prägel på resten av dagen sedan och på det man tänker under dagen. Det är inget skoj alls.

Jag har lite dov huvudvärk och känner mig seg. Jag försöker att ignorera det jag drömmer men nånstans vill de inte släppa mig. Är det något jag bör ha i åtanke mer? Är det något som försöker säga mig något? Kommer drömmarna på grund av någon omedveten magkänsla eller har jag en viss magkänsla för att den blivit skapad av drömmarna som egentligen inte betyder någonting..?

Jag vill helt ärligt inte bry mig om det men det gör mig irriterad. Men jag tror att jag i grund och botten bara behöver stabilitet. Jag är trött. Jag är disträ. Denna sommaren har 100 % plugg och 100 % jobb överlappat varandra både i början och nu i slutet. Den sömnen jag får är ju ingen vettig sömn.
Nä, stabilitet behöver jag. Jag behöver ha mina vänner omkring mig. Jag behöver ha ett hem där mina saker finns, där min prägel är satt. Jag behöver lugn och jag behöver trygghet. Jag behöver varaktighet i de tingen som betyder mest för mig. I need clarity.


Kommentarer
Postat av: yasse

Låter inge bra det där gumman :(

Du får ringa och berätta om dina drömmar nån dag. När kommer du hem föressten? Puss

2008-08-24 @ 23:23:37
Postat av: alma

Peace will come, belive me.

Jag gick igenom precis samma sak i början.

Ngt stort händer, din kropp är i obalans just nu, men vänta bara - snart finner du ett obeskrivligt lugn. En harmoni. Håll ut tills dess.

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback