- yesterday -


Igår var en ganska full dag. Dagen "började" med att jag, för tredje natten i rad, vaknade vid 3-4 tiden någorlunda utvilad efter bara ca 2 -3 timmars sömn. Konstigt, javisst. Halvsov tills jag skulle gå upp, bla bla. Lektion 09.00-12.00, vi skulle se filmen "En Sång För Martin" men vår lärare hittade inte den filmen och tippade på att den var utlånad så vi fick se den Oscarsbelönade "Iris" istället med bland annat Kate Winslet i en av huvudrollerna. Det var en väldigt bra film som visar hur det kan vara när den man älskar med åldern utvecklar demens, en sjukdom som måste inge stark känsla av inte minst hjälplöshet. Utöver filmens handling och budskap fastnade jag verkligen vid valet av talspråk och deras varierande sätt att uttrycka sig - att på det sättet nyttja ord är konst. :)

Efter filmen gick jag hem och pluggade lite för att sedan bege mig ner mot stan för att möta upp C vid 14.00 för en fika. A kom också och det blev Graffiti där alla åt varsin äppelsmulpajsbit med vaniljsås. :) Trevlig stund med en del skratt. :)
Y mötte oss vid 16.00 och vi alla följdes åt till Bibliotekete där C skulle vara med på något pyssel. Resten av oss gick vidare mot söder där Y handlade hårfärg och A handlade lite mat. Vi "vinkade" sedan av A vid bussen då A skulle hemåt och jag och Y gick hem till mig.

Väl hemma skulle jag hjälpa Y med hårfärgningen och jag måste säga att resultatet blev riktigt bra, yay :D Förutom att färga hår snackade vi som alltid om allt mellan himmel och jord över kaffe, som de coffee-junkies vi är. ;P Lilla Y, hur ska det gå över sommaren egentligen när vi sommarjobbar på varsitt håll?

Efter Y's hårfärgning och styling fick Y skjuts hem och jag begav mig till mamma. Där blev det god middag gjord av J och sen blev det film; "Walk The Line" - har velat se den i en hel evighet nu..! ;D Den var jätte bra, så fint med människor som ställer upp för de som är i en svacka och behöver lite extra stöd. Vilken stark kärlek det kan finnas människor emellan och de starka band de kan skapa. Stundom känns det som att många glömmer vad kärlek handlar om, att finnas där och inte ta för givet. Det är trevligt, mysigt och välbehövligt att ibland bli påmind lite extra om att det faktiskt finns där ute. :)

image185

Kommentarer
Postat av: Yasse

Ja håret blev jätte bra :) Tack så mycket för hjälpen.
Visst e den bra? Jag älskar Reese i den också.. sä jäkla söt :)
Imorrn ere partaj! Skönt att jag mår bättre. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback