- on the ground -

Då sitter man här med laptopen i knät och lyssnar på Mobys nya helt suveräna skiva, "Last Night". Redan fastnat för just två av låtarna; "Ooh Yeah" och "Mothers Of The Night" - härliga båda två! Den första blir man så där mys glad av och den andra är så avslappnande. :)

Nu väntar strax ett bad, ska bli mysigt. Funderar på att göra en kopp te men kan inte bestämma mig om jag ska dricka den före eller efter badet, hehe.
Åh, är i ett riktigt mysigt state-of-mind just nu, så skönt. Känt mig så stressad, eller ja, händer ju mycket och sånt men det är som att jag nu fått en tillfällig liten paus - ett litet andrum. Och om det så bara varar tio minuter till nu så är jag glad. :)

Apropå musik, kom och tänka på en låt idag som jag fick för väldigt länge sen av min fina vän D; The Smiths - Asleep. En väldigt fin låt. Den kan tyckas sorglig, det beror väl på hur man tolkar, men också väldigt vacker. Och när man kommer att tänka på sådana gamla låtar som man en gång fått av en nära vän av en viss anledning, då blir man smått nostalgisk. :)
Musik betyder så mycket för mig att jag lätt kan beskriva olika perioder i mitt liv genom musik, vissa känslor, vissa minnen, vissa människor - allting har sin musik. Helt otroligt egentligen hur det fungerar.. En viss rad i en låt tar en tillbaka till en viss period och man minns exakt tid och rum - exakta känslan och tanken just då.
Underbart är det när man har någon likasinnad att dela det här med. Både Y och D är sådana personer för mig. När det gäller Y har vi kanske inte samma musiksmak men vi delar passionen för musik och det vi gillar lika kan vi tillsammans försjunka i. :) När det gäller D har vi ganska liknande musiksmak och delar själva känslan. Om jag nu skulle ha svårt att sätta ord på en känsla hade jag nog enkelt kunnat bara ge D en låt och D hade förstått direkt vad jag menar. :)
Music and mind works in mysterious ways, doesn't it? :)

Så.
This one's on me, memories. :)



Kommentarer
Postat av: Yasse

Mysig inlägg detta :)
Vi har väll inte heeelt skiljd musik smak endå :P
Ska få in dej lite mer på Babyshambles/libertines spåret bara, så ere bra. Så kan jag lyssna in mej lite på linkin ;)

Graaaaattis på födelsedagen! Ses om ett tag! Löööööööööv

Postat av: Yasse

Vad kul vi hade igår :) Men idag mår jag mindre bra.. bajs.. Puss

2008-04-06 @ 17:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback