- nothing besides the ordinary -

Ja, så var man duktig eller var man duktig igår? Som jag skrev igår pluggade jag en hel del och fick ganska mycket gjort. Senare på kvällen satt jag och funderade en stund om jag skulle ta tag i att rensa en byrå trots allt. Efter lite diskuterande med mig själv fram och tillbaka (vilket är lätt hänt när man inte har någon annan att bolla md :P) så beslöt jag mig för att fixa lite med det. Hm, "lite"? Slutade med att "när man väl har börjat så kan man inte sluta" och jag kom inte i säng förrän vid 05.00, ha. Men kan ju säga att jag kom en bit iallafall! Rensade till och med byrån i hallen också och jag behöver väl inte ens påpeka att sådant tar tid..? :)

Man samlar på sig så mycket när man tänker att "jag tar det sen" och så lägger man det någonstans. Sen glöms det bort eller så har man inte tid, man kanske får besök och städar undan saker som man då lägger någonstans "tillfälligt". Ja, anledningarna och ursäkterna är många. :P
Nu har jag dock bestämt mig för att detta ska bli gjort. Tänker inte ytterligare en gång släpa med mig en massa onödigt utan nu ska det bli ordentligt gjort. Och jag, som iallafall mina vänner anser är något pedantisk, tycker det är rätt jobbigt ändå att veta att saker ligger lite här och där och känner ändå press att ta itu med det. Så nu lär det nog kännas riktigt bra när allt väl är färdigt. Precis, när det väl är f ä r d i g t.. :P

Med tanke på att jag la mig så sent, eller ja, tidigt (?) så gick jag inte upp förrän vid 12.00 idag. Bestämde tid med Y kl. 13.30 nere i stan för att plugga. Vi sågs vid 7Eleven där vi tog en Frozen Cappuccino för att sedan bege oss mot biblioteket. Väl där insåg vi att det nog inte gick att koppla in våra bärbara eftersom vi inte såg något eluttag i cafeterian och vi ville inte sitta i den "tysta" delen så vi gick till skolan istället. Plugg-ruset infann sig och vi var nog ganska effektiva. :D
Vid 17.00 gick vi till McDonald's där vi åt nåt litet och snackade om allt möjligt för att sedan gå tillbaka till skolan och inse att det var stängt. Hade lite svårigheter med att bestämma oss vart vi då skulle ta vägen så efter lite separationsångest och utdragande av tiden på en bänk i solen en stund beslöt vi oss för att gå hem för dagen. Ha. Det är jag och Y och vår separationsångest. ;P

När jag väl kom hem efter en promenad i solskenet satt jag vid datorn en stund för att sedan titta på nästan hela Outsiders, det handlade om dessa killar som fungerade som coacher för killar som vill få till det på krogen. Vilket tema alltså. Okej, ibland är vissa bara ute efter en sak men det jag reagerade på var om det var nödvändigt att bete sig så överlägset och snacka så grovt om det. Det hela blev så otroligt primitivt och grottmännisko-beteende. Klubba ner kvinnan och släpa ut henne från krogen i håret, vettja.
Vad hände med respekten? Kan man inte vara trevlig och faktiskt mena att vara trevlig och ändå få till det? Eller måste det isåfall bli en roll man spelar, att vara trevlig på låtsas för att få vad man vill ha? Och är det primitiva beteendet för att avdramatisera och okänsliggöra det hela för att skydda sin egen sårbarhet? Om det handlar om att behöva anstränga sig så lite som möjligt, är det inte lika mycket ansträngning eller mer att vara äckligt vulgär istället för trevlig? Om inte så är det ju nästan lite läskigt att det grova beteendet skulle falla sig mer naturligt. Well well.

Aja. Nu ska jag väl ta tag i lite rensning igen innan jag lägger mig. Imorgon blir det att ringa några samtal och sen ska det pluggas med Y igen. Senare framåt eftermiddag/kvällen blir det nog lite mat med J. :)

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Håller med dej om att vissa bara är ute efter en sak, och det är helt ok, men som du säger, varför vara så jävla grov? Och varför uppmuntra killar att ta tjejer mellan benen? Dom tjejerna som tycker d är helt ok att bli tagen mellan benen på en nattklubb är förmodligen jäkligt dragna eller lite vrickade, och vem vill ligga med dom då? Fattar lixom inte? Kan man inte skapa en kontakt och i så fall talla i taxin? Hmm.. aja hoppas du vaknar snart så vi kan plugga! Pöss darling

Postat av: alma

tack för igårkväll :D

2008-05-03 @ 13:36:17
URL: http://almakakasi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback