- my b-day -

I lördags var det min födelsedag som blev hur bra som helst, hade en super dag! :D

Dagen började med att jag sov ut till ca 10.00 och blev sedan uppvaktad med en present och en kopp té. :) Presenten var Britney Spears senaste parfym, "Believe", som jag inte ens visste fanns, haha. Har gillat hennes parfymer hittills och så även denna som doftade lite åt citrus. :) Gick upp och gjorde mig iordning för att sedan bli serverad två mackor med mosad avokado på av J, mums! :D

Vid 11.45 kom min bror och hämtade mig för vid 12.00 väntade lunch med pappa. Väl i stan mötte vi upp pappa utanför Brooklyn, aldrig varit där tidigare men det är trevligt ställe jag skulle rekommendera, maten var jätte god! Min bror bestallde in fish & chips medans jag och pappa tog laxpasta med pesto. :) Under lunchen blev det ytterligare present av pappa, en parfym från Azzaro - "Now" som doftade jätte gott och flaskan hade fräck design!

Efter lunchen fick jag skjuts hem och plockade mest ihop lite saker for kvällen och lyssnade på musik. Blev hämtad vid 16 av bror och vi åkte hem till mamma. Där väntade både tårta och presenter :D Fick en hel del blommor vilket alltid är väldigt uppskattat och ett täcke av mamma som hon köpt i Peking, riktigt bra kvalite som är gjort för hand av kokonger, ger värme på vintern och håller sig svalt på sommaren! Riktigt nice! :)
Medans vi åt tårta fick jag ytterligare en present som låg i en jätte söt present-påse med handtag gjorda av pärlor. I den, under en massa rosa fluff, låg en svart liten låda.. Jag plockade upp den och fick en smärre chock när jag såg att det jag höll i handen var en iPod Touch på 32 GB!! Blev så himla glad, hade jag aldrig väntat mig! :D
Min gulliga bror som hade idén och drog ihop mamma, pappa och mormor för att tillsammans ge mig detta fina, tack än en gång! :D

Någon tårtbit senare var det dags att göra sig iordning inför kvällen och jag hade bstämt mig för att locka håret vilket tar en mindre evighet.. Lockarna höll i sig hyffsat bra under resten av kvällen också faktiskt. :) Sminket gick snabbast och tills man nätt och jämt hunnit byta om kom resten av folket som bestod av bror + hans flickvän S, J's son C + hans flickvän (min barndomsvän) C, J's son A och min kära Y. :)
Alla var bjudna på fördrink + tilltugg vid 19.00 och det var massa trevligt! Fick körsbärschoklad (hur visste han att jag tycker om körsbär?) och After Eight Sticks av A och presentkort på Väla + Wayne's + bio av C + C, tack så jätte mycket!! Sådant som kommer väl till pass när man är fattig student, haha! ;D Av Y fick jag en super söt lila namnbricka med mitt namn och framtida titel lagom tills man är klar med utbildningen den 16 maj! :D





Strax innan 21.00 gick alla mot bussen för att åka in till stan där mamma bokat bord på Tempel. Där bjöds det på lyxig 3-rätters som smakade helt underbart! Till förrätt var det svamp-fyllda mini-piroger, huvudrätten bestod av oxmedaljong + friterad potatis och efterrätten bestod av bakad mango med glass, super gott! Till det delade jag och Y på vitt vin. :)
Vid 00.00 när nattklubben skulle öppna drog sig J's son A hemåt pga ålder och min bror + hans flickvän S drog hemåt pga trötthet efter hårda träningspass samt bakfylla, ha. :P Jag, Y, mamma, J, C + C drog vidare en trappa ner till nattklubben där det dracks drinkar, öl och shots. :D Det dansades en del men efterhand som kvällen gick kastade först C + C in handduken och till slut åkte även mamma och J hem - sist kvar var jag och Y som inte gav oss förrän stängningsdags vid 05.00, haha. :) Innan dess hann även Y's sambo N droppa in och var super gullig som bjöd på både cider och shot, thank you! :) Tack även till Y som bjöd på cider! :) Hade sjukt kul! :D




Under kvällen var det även lite drama; ena incidenten utgjordes av en kille som uppmärksammade en under några timmar för att till slut förstå vad "ointresserad" innebar, dock efter tillsägelse av även Y. Senare när det var stängningsdags träffade man på ytterligare en kille som även han var något enträgen. Språket var inte det bästa och han försökte kalla på en "kompis", för att verka pålitlig, som påstod sig enbart känna killen ifråga från Tempel. En fråga bara, varför skulle jag lita mer på "kompisen"? Sen var jag trött och ville hem dessutom.
Båda följde mig och Y bort mot stadsparken där det blev ett stopp vid ett snabbmatsställe där han genom ytterligare en vän, som jobbade där, försökte få mig att inse att han var en bra kille. Jag brydde mig ganska lite om det och gick därifrån tillsammans med Y i riktning stadsparken för att gå hemåt när de kallar efter mig, de verkade dock ge upp. Irriterande när man ska behöva säga samma sak flera gånger om, varför räcker det ibland inte första gången man säger ifrån..?
Jag och Y stannar till vid gatan innan parken för att vi snackade om någonting och plötsigt dyker dessa killar upp igen för att snacka. Orka? En annan kille, som även han var på Tempel tidgare under kvällen, aka reagge-killen dök då också upp och kände igen mig och började snacka. Den här andra enträgne killen börjar putta bort honom varpå reagge-killen inte fattade någonting. Tror jag det, jag fattade inte heller någonting..! Reagge-killen frågar vad han håller på med varpå enträgne killen spottar på honom..!! Jag var helt ställd, fattade ingenting! Snacka om noll respekt!
Reagge-killen började mista tålamodet (såklart..) och hela gruppen människor som nu stod där började höja tonen och gå in mot parken. Det hela kändes väldigt obehagligt så jag och Y drog oss undan för att på avstånd höra hur det hela avtog. Skönt det iallafall, vem vet vad som hade kunnat hända. Vilket beteende, finns verkligen människor till allt!

Ja.
Allt som allt hade jag iallafall en underbar födelsedag med mycket skratt och glädje! Fick Grattis-hälsningar från alla möjliga håll som gjorde mig så glad och nära och kära omkring mig! Tack så mycket allihopa som satte guldkant på min dag! :D Ovärdeligt! <3

Kommentarer
Postat av: Yasse

Vad roligt det blir när du ska kalla alla för deras första bokstav haha.. Jag, y, c och c.. ja d låter bara kul..
Ja dom där killarna var ju sjukt tradiga. Men som vi bägge konstaterat ett antal ggr, det var jätte skoj. Puss

Postat av: alma

låter som en minst sagt händelserik dag ;)

2008-04-08 @ 22:53:19
URL: http://almakakasi.blogg.se
Postat av: Åsa

Ååh, jag missade totalt din födelsedag, flåt! Grattis i efterskott sweety! Lät osm att du hade en bra dag :) Puss & Kram

2008-04-09 @ 16:26:55
URL: http://ausa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback