- utmanad -


Yes, då blev man utmanad av både
A och C. Det värsta är att typ de få bland dem jag känner som har blogg har ju redan blivit utmanade. Så jag kan nog inte utmana så många fler så jag får väl "sam-utmana" som C sa i sin blogg ;P Men here it goes..


Här är reglerna :
Länka till den som utmanat dig.
Berätta fem sanningar om dig själv.
Utmana fem personer i slutet av ditt inlägg.
Lämna ett meddelande till dem du utmanat.



1 heart Jag är en väldigt analytisk person och tänker X antal gånger innan jag både gör och säger någonting. Jag är väldigt noga med att ha fått med alla aspekter och sett saker och ting från alla möjliga perspektiv innan jag kommer fram till det slutgiltiga. Detta gör jag oftast i en handomvändning, det faller sig naturligt. Jag är mycket för att gå in på djupet på saker och ting, se bortom det "ytliga" för att hela tiden lära mig och kunna förbättra/utveckla mig själv.

 

2 heart Jag är enormt pedantisk när det gäller pappersarbete av olika slag, anteckningar, blanketter som ska fyllas i etc. Allt ska vara prydligt, snyggt och luftigt upplagt när det gäller just mina anteckningar och gärna i några enstaka olika färger. Dessa färger ska också följa ett tema, exempelvis; alla huvudrubriker i en färg, underrubriker i en färg, nyckelord i en färg, resten av texten i ytterligare en färg osv.. Att ha detta draget vid studier underlättar faktiskt inlärningen. :) Detta draget hos mig är så starkt att jag nästan får panikkänslor om någon kladdar/klottrar i mina kollegeblock där jag har gjort anteckningar, haha.

 

3 heart Jag har en stark läggning åt att verkligen vilja hjälpa folk, stötta och ställa upp och ofta på bekostnad av mig själv för att jag bryr mig oerhört mycket om de som finns omkring mig - jag har en enorm empati. Detta kan av andra tyckas många gånger som att jag är "för snäll för mitt eget bästa". Har fått höra det otaliga gånger, att jag borde arbeta på att stå på mig själv mer vilket jag faktiskt borde för att jag jämt hamnar i situationer där jag blir utnyttjad. Detta är något jag jobbar på och detta draget gör även att när jag väl säger ifrån kan folk fullständigt överreagera för att det då sticker ut mer påtagligt från mitt "vanliga jag" än vad det hade gjort hos någon annan. Det kan vara saker som fullständigt hör till normaliteten överlag men just inte när det gäller mig. Jag höjer inte mig själv till skyarna genom att säga att jag är "för snäll", tvärtom är det en egenskap som många gånger kostat mig alldeles för mycket för att det ska vara en bra egenskap. Men i vilket fall som helst; jag må vara för snäll men jag är inte dum, jag märker och kommer ihåg om någon utnyttjar mig. Men allt som oftast gör jag vad jag gör för att jag vet att det är vad jag hade önskat att någon hade gjort för mig då när jag verkligen hade behövt det.

 

4 heart Jag ställer väldigt höga krav på mig själv när det gäller mina prestationer i skolan/jobb, även när omständigheterna är mindre lyckade och blir lätt arg på mig själv om jag inte uppnår de krav jag satt på mig själv. Ofta uppnår jag de kraven men det är sällan jag känner mig nöjd eller stolt över mig själv eftersom de krav jag ställt är enligt mig själv rimliga även om de inte är det. Istället för att då vara nöjd känner jag att om jag nu nådde den ribban så borde jag ha klarat ännu mer, och detta goes on and on and on.. Så hade jag klarat ännu mer så hade jag fortfarande velat klara ännu mer och ännu mer.. Höjer ribban efterhand hela tiden och det är väl bra om det hålls inom rimliga gränser men efter jag klar med vad det än kan tänkas vara är jag oftast helt slutkörd. Och givetvis ska jag ju klara allting själv - utan någon hjälp. :P

 

5 heart Jag har väldigt svårt för att slappna av och fokusera på annat om jag har oordning omkring mig. Jag skulle inte vilja påstå att jag är pedantisk just med städning; står det nåt glas och nån tallrik i vasken så är det inte så att jag får panik. Men stora diskhögar, dammigt, fläckar/ringar på bord, kvarglömd disk i diverse rum, massa smutskläder utspritt lite här och var (speciellt underkläder + byxor urklivna i badrummet inför dusch som sedan lämnas kvar och bildar en hög efter varje dusch..), reklam/post/räkningar utspridda i hall + kök + datorrum.. Näe, sånt klarar jag inte av. Tappar fullständigt fokus. Å andra sidan; hänger det bara på mig så ser det inte ut så här.. ;P

 

Jag utmanar:

1 heart Sanna
2 heart Catha
3 heart Åsa
4 heart Alma

Även om både A och C redan svarat på utmaningen tidigare. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback