- update -


Tänkte idag faktiskt skriva ett "normalt" inlägg om vad jag haft för mig det senaste - inga listor idag ;P

Kom hem för en liten stund sedan från skolan, var på föreläsning om sårvård. Intressant som vanligt och tur var väl det för jag var riktigt trött idag.
Konstaterade att sådana här utbildningar borde man verkligen gå på med jämna mellanrum även när man är klar med sin utbildning för att hålla sig informerad om vad som är aktuellt. En del som sades där kan jag ju säga att man inte tillämpade där jag arbetade i sommras. Tror inte att dessa saker inte följdes på grund av ignorans utan mer för att det är gamla inbitna mönster som enträget följs istället för att personalen uppdateras. Och fram till dess gör man ju vad man lärt sig och tror är rätt..? Om ett år kommer allting att ha förändrats igen, tekniken går ju väldigt fort framåt inte minst, och då kommer det jag lärt mig idag säkerligen inte vara det som fullt ut kommer att gälla då.

Så ja, är väldigt trött idag. Kom av mig med tiden igår kväll och la mig för sent för att jag skulle vara pigg kl. 08.00 i skolan. Dessutom hade jag svårt för att soman. Men men, lär väl vara trött ikväll istället då och imorgon har jag inte ens något att gå upp i tid till, haha. Om man nu inte skulle ta den där frukosten med A..? Vi får väl se vad som betsäms senare idag.

Ska till Ikea imorgon också och få det mesta fixat som behöver fixas. Känns kul men ändå jobbigt, jobbigt men ändå kul? Äh, jag vet inte. Mest roligt men jag känner sådan press att jag verkligen måste handla rätt grejer på en gång, dvs billigt men snyggt, då man inte är gjord av pengar. Är rädd för att glömma någonting även om det, å andra sidan, inte är hela världen eftersom man kan skaffa det i efterhand. Men jag vill bara blir klar, direkt. På en gång. Ha mitt hem. Har inte tid, ork eller pengar att fixa alltför mycket i efterhand.

Hm. Velat sätta mig ner och blogga ett tag nu, verkligen få skriva av mig. Men det tycks alltid som att saker kommer ivägen. Oftast är det att jag måste plugga istället. Och är det inte plugg så är det att jag kanske inte är ensam och då känner jag inte att jag får det utrymmet och det fokus jag behöver för att skriva, vill kunna ha lugn och ro och tid. Sedan vet jag inte alltid hur mycket jag ska skriva här, hur ingående and so on. Är väl inte direkt en super privat person av mig och är rätt öppen, det handlar nog mer om att jag inte vill att någon i min närhet ska känna sig uthängd på något sätt. Men å andra sidan; detta är ju min blogg där jag ska kunna skriva vad jag vill, with moderation of course.

Nu däremot sitter jag här ensam, jag behöver plugga men ansåg att jag hade en stund över, har huvudet fullt med tanker och hjärtat fullt med känslor men så får jag ett sms av Y som undrar om vi inte kan ta en fika på Tasty House innan hennes lektion börjar, ha.
Så än en gång får bloggandet vänta, för det är ju klart att jag vill ta en hyperflummig-overdosed-on-caffeine-fika med min goa Y, det tenderar iallafall alltid att bli så. :D



image66



Så jag får helt enkelt uppdatera min blogg igen när jag kommer hem! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback