- list -




Orkar egentligen inte skriva så mycket om min dag förutom att jag tycker det är helt totalt onödigt att Ikea packar mittbalken för sig istället för med resten av sängen, som gjort för att glömmas bort!

Hursomhelst, snodde en lista från A. Kul tidsfördriv. ;D


- 10 "Favoriter" -

- Färg: Mörklila, faktiskt! :)
- Mat: Hm, svårt. Lasange kanske? Eller min pastagratäng med röd och gul paprika, rödlök och fetaost? Eller risotto? :D
- Band: Kan inte välja, dock alltid Linkin Park, Staind och Tiger Lou.
- Film: Moulin Rouge är så bra. Och Premonition som jag såg för ett tag sen med Sandra Bullock var riktigt riktigt bra!
- Bok: "De Galnas Hus" av Karin Fossum, "DaVinci Koden" av Dan Brown, "Det Ska Bli Ett Sant Nöje Att Döda Dig" av Magdalena Graaf.. En salig blandning! ;P
- Sport: Va? Vad är det? Ha.. Är verkligen noll sportintresserad, skulle vara boxning isåfall.
- Årstid: Våren..! Allt kommer till liv igen, mysigt kalla men soliga dagar!
- Veckodag: Fredagar, på lördagar får man ångest över att det snart är söndag, ha. ;P
- Glassmak: Just nu Ben & Jerry's "Chunky Monkey", mmm! :D
- Tid på dygnet: Ja, nätterna är ju mysiga om man har nåt att göra och förr hade det blivit ett givet svar. Numera är det också underbart att komma upp i tid på förmiddagen så man hinner med en massa och känner sig effektiv. :)


- 9 "För Tillfället" -

- Humör: Ganska uppåt faktiskt. :)
- Smak: Avslagen Coca Cola.
- Kläder: Svarta strumpor, gråa oversized mysbyxor och ett mörkblått linne.
- Bakgrund: Ja, samma svar som ovan; mitt och N's tangentbord, N's snackandes på WoW och TV:n i bakgrunden.
- Nagellack: Har inget nagellack men därefter silverglitter på alla tipparna. :)
- Tid: Klockan är nu 22.23.
- Omgivning: Ett ganska stökigt datorrum med diverse flyttlådor, N's nya gitarr på golvet + kartong och skit från den samt ett antal blåa Ikea-plastsäckar.
- Irritationsobjekt: Att Ikea säljer mittbalken till min säng för sig och inte påminner en att ta den med sig.. =P


- 8 "Första.." -

- Bästa vän: Alma.
- Screen name:  starshine/staravenue
- Husdjur: Fiskar, men om det inte räknas så en svart liten vädurskanin vid namn Stampe. :)
- Piercing: Öronen men utöver det naveln. :)
- Förälskelse: Små crushes har man ju haft men första förälskelse var nog Fredrik.
- Musik: Ace of Base's skiva var min första egan CD. ;D
- Bil: Har inte ens körkort. ;P
- Kyss: En kille vid namn Mattias. :)


- 7 "Senaste.." -


- Cigarett: Några timmar sedan..
- Mat: BK vid 16.00 "på vägen hem" efter att ha kört och hämtat min madrass hemma hos mamma.
- Dryck: Coca Cola.
- Biltur: Idag när jag och N körde och hämtade släp, bytte bil, hämtade min madrass och lämnade av den hemma, bytte bil igen samt körde till BK.
- Kyss: Hm.. Minns inte.. Häromdagen tror jag.. ;P
- Spelad låt: Oj, nånting på radion i bilen innan. På iTunes var det nån låt från Britney's nya skiva från när jag lyssnade igår.


- 6 "Har du någonsin.." -

- Dejtat någon av dina bästa vänner: Yes, vi blev även tillsammans men det funkade inte. He.
- Brutit mot lagen: Inte vad jag vet..?
- Blivit arresterad: Haha näe, men fick dock åka i en pikébuss vid ett tillfälle fast av helt annat skäl..
- Badat naken: Nope.
- Varit med på TV: Yep, när jag var.. 14? Den kören jag sjöng med då hade livesändning i SVT.
- Kysst någon du inte känner: Haha, japp.


- 5 "Nej Tack" -

Kläder: Håller med A - magtröjor.
Mat: Hm.. Är inte ens kräsen men skulle väl vara banankaviar och lever då då. ;P
Musik: Oj, ja.. Joddla Med Siv kanske? Ha..
Dryck: Fanta, blä..
Personlighetsdrag: Jag är väldigt generös, om jag får säga det själv, och har därför svårt med snålhet, förstår mig inte på det. Utöver det skulle det väl vara ett uppblåst ego, folk som skippat hela biten med ödmjukhet. Ja just det, och även folk med noll empati går bort.


- 4 "Saker.." -

Du gjorde igår kväll: Hm.. Gick till biblioteket med Y för att lyssna på två representanter från Burma om deras historia samt nuvarande situation, gjorde iordning mat när jag väl var hemma och däckade senare i soffan.
Du kan höra just nu: Mitt knappande på tangentbordet, N's knappande på sitt tangentbord samt hans pratande lite då och då på WoW samt TV:n i bakgrunden med "Fråga Olle". He. :)
Du inte kan leva utan: Kärlek, familjen, vänner.
Du gör när du har tråkigt:  Beroende på dygnets tid ringer jag nån vän. :) Skriver listor. :P Läser bloggar, läser Aftonbladet, tittar på TV..


- 3 "Personer.." -

Du kan berätta allt för:
Ja, det är väl som A säger; man berättar väl sällan ALLT för en och samma person utan delar upp det lite men den jag berättar absolut mest för är nog min mamma.
Du tycker om: De som står mig nära, kort och gott.
Du inte gillar: Ja, de jag inte gillar har jag inte med att göra och så länge jag inte har det behöver jag heller inte känna av att jag ogillar någon och ödsla tid på det. Men visst, några stycken finns väl. ;)


- 2 "Val" -

Kaffe eller te: Ja, kaffe helt klart. Helst latte då, med någon smak i. :)
Vår eller höst:
Våren, solen kommer fram mer då men det är fortfarande en sådan mysig kyla ute.

- 1 "Önskan" -

Oj, ja du.. Att allt framöver blir som tänkt eller iallafall reder ut sig till det bästa. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback