- just one more -



Ja, gissa tre gånger! Ytterligare en lista från Åsa, haha. När man läst dem tidigare så har man alltid tänkt att man ska göra dem men sen har man inte orkat eller haft annat för sig. Så nu tänkte jag att jag skulle göra några stycken, som ni ser, ha. :)
Well, tror denna blir den sista.. (Eller..?:P)

Listan går väl ut på att ta ut random låtar i iTunes (eller annan musikspelare..) för att få fram svaren på frågorna. Jag har också, som Åsa, lagt till egna kommentarer bredvid för vissa stämmer ju inte alls. ;D


1. How are you feeling today?
- Price To Play : Staind
(Lyssnar/läser man texten så kan man nog säga att tankarna är så i det stora hela just nu faktiskt.)

2. Will you get far in life?
- 23 : Jimmy Eat World
(Hm, låter som om jag kommer att gå runt och jämt befinna mig "i fel tidpunkt" och vara olycklkigt kär..? Let's hope not!)

3. How do your friends see you?
- Tumble & Fall : Feeder
(Hm.. Låten handlar om vad rubriken säger i stort sett. Okej? Är det hur mina vänner ser mig? Att jag misslyckas? Ha.)

4. Will you get married?
- Looking In : Mariah Carey
(Okej, vad är det här? Tycker jag inte fått någon så positiv låt hittills; denna handlar om att ingen "knows the real me". Kommer jag gifta mig med någon som inte vet vem jag är egentligen är..? Eller kommer jag pga det aldrig gifta mig..? Haha, ja, herregud..)

5. What is your life's theme song?
- My>DSMBR : Linkin Park
(Ja, lite dämpad låt så där, mysig med touch av sorg. Mm, vissa lines är passande. Men fortfarande, än så länge känns denna listan alltför deppig!)

6. What is the story of your life?
- Moby : Very
(Haha, ja, en lite mer glad låt, låter så på melodin iallafall! :D Men även om den va glad så passade den ju inte riktigt frågan, men åh, ha.)

7. What was high school like?
- Avril Lavigne : Anything But Ordinary
(Åh, en titel som faktiskt passade frågan! Ja, det var faktiskt "anything but ordinary"!)

8. How can you get ahead in life?
- Mariah Carey : Never Too Far
(Hm.. Genom att inte förhasta sig så kommer man längre kanske..? Eller att man aldrig kan "get too far"..? :D)

9. What is tomorrow going to be like?
- Is This The Life : Tiger Lou
(Okej.. Kommer jag ha en filosofisk dag imorgon kanske..? "Is this the life that you wanna live..? I've given you all that I possibly can give." Jo, den meningen är nog den jag klottrat mest i mitt kollegehäfte den senaste tiden, haha!)

10. What is the best thing about your friends?
- It Keeps Rainin' Tears From My Eyes : Bitty McLean
(Haha, what?? Detta stämde ju inte alls, ö-v-e-r-h-u-v-u-d-t-a-g-e-t! Haha!)

11. What is in store for the next weekend?
- FutureSex/LoveSound : Justin Timberlake
(Hahahaha...! Kommentarer överflödiga.. Hahaha..)

12. What song best describes you?
- Moby : Porcelain
(Att jag skulle vara ömtålig..? Ja, den kan väl tolkas som fint men nej, tycker inte det passar. Det må kanske verka så men skenet bedrar.)

13. How is your life going?
- 9 Crimes : Damien Rice
(I'm lost. Hur ska detta tolkas? Jag är inte kriminell iallafall. "Leave me out with the waste, this is not what I do. It's the wrong kind of place to be thinking of you. It's the wrong time for somebody new  - it's a small crime and I've got no excuse..")

14. What song will play at your funeral?
- Always Be My Baby (Mr. Dupri Mix) : Mariah Carey
(Nej!! Nej, nej, nej! Inte ska denna spelas på min begravning, va tacky! Haha.. Iofs, jag kommer alltid vara någons baby och kärleken för mig kommer aldrig dö, haha..)

15. How does the world see you?
- Enth E Nd : Linkin Park
(Hm.. "It doesn't even matter how hard you try.." Ska folk kämpa "in vain" för mig eller jag för dem..? Nä, jag tror inte denna låten heller stämmer till frågan.)

16. Will you have a happy life?
- Reply : Staind
(Ingen aning om hur det ska tolkas. Dåligt svar. :P Av texten att döma lär jag få någon ärlig ljusglimt iallafall..? :P)

17. What do your friends really think of you?
- Congratulations : Blue October
(Haha, ja det var väl ett roligt svar! Något positivt måste det ju vara iallafall, grattis till mig liksom! ;D)

18. What song describes the person you're attracted to?
- I Got Trouble : Christina Aguilera
(Omg, kunde det stämma bättre?! Haha.. ;P)

19. What message would you like to tell the next generation?
- Kill Yourself : Timbaland feat. Sebastian & Attitude
(Haha, va?? Gud va positivt då! Näe, det vill jag verkligen inte säga! Ha..!)

20. Do you have a deep dark secret?

- Running : No Doubt
(Hm. Det kanske jag har? Något jag springer från kanske..?)

21. Do people secretly lust after me?
- Open Your Eyes : Staind
(Jaha. Ska jag öppna ögonen och se nåt jag inte ser? Haha, va löjligt. :P)

22. How can I make myself happy?

- Acceptable Losses : Lisa Miskovsky
(Okej, sättet att göra mig själv glad är kanske att 'accept' eventuella 'losses'..? Ja, det låter ju väldigt logiskt iallafall. :) )

23. Will I ever have children?
- Petals : Mariah Carey
(Petals.. Hm, "blad"? Ja.. Blad tillhör naturen och vissa kallar ju sina barn för kottar så ja, jag antar att jag kommer att ha barn! Och flera dessutom, det var ju blad i plural! :D)

24. What's some good advice for me?
- Macarena : Los Del Rio
(Hahahahaha.. Ja, det var ju ett jävla bra råd! Haha..! "Don't worry - macarena"! Som något slags Hakuna Matata kanske..? Haha. ;D)

25. How will I be remembered?
- Rnw@y : Linkin Park feat. Backyard Bangers & Ph
(Som den som alltid sprang iväg..? Eller om man går efter texten; som den som ville veta sanningen, svaren och öppna sinnet..? Ja, det sistnämnda gillade jag bättre. )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback