- friday night -


Ja, i brist på annat just nu tänkte jag blogga.
Ganska tråkigt för stunden, i stort sett alla vännerna är upptagna med annat och jag har inget att göra. Eller ja, skulle ju kunna plugga eller varför inte städa (?) men orka..? Blev helt ställd när jag tittade på klockan för en stund sedan och såg att den bara var 19.26, trodde den var bortåt 22.30, haha. Då är det illa alltså.. :P

Om man skulle se en film då? Hm, nja, har sett alla som finns hemma redan. Hyra film då? Nope, inga pengar. Fixa med bilder i Photoshop? Mm, skulle kunna men har inte mycket inspiration just nu. Suck då.
Börjar känna mig sömnig också, vad fan är detta?! Slow-minded idag eller..?

Lyssnar lite på Takida så länge, de är bra faktiskt. Vill ju se dem på The Tivoli 3 november, hade varit nice. :D Missade dem ju förra året när Von Benzo dessutom var förband, en totalt bäst kombination annars ju. Men nä, de få vänner som har samma musiksmak som jag skulle ju iväg just den helgen och de andra var som antytt inte såpass intresserade. Och inget kul att gå själv ju. :P

Tror jag fått en släng av magkatarr också. Aj.
Sådana där krampaktiga "hugg" i magen och lite halsbränna-aktig känsla också. Stress? Way to much coffee? Haha, for sure.

Var i stort sett hos Y hela dagen igår förutom medans Y skulle på bio och jag sedan skulle på bio, fats vi skulle inte gå på bio tillsammans. :P Y skulle gå med N och E. Jag skulle gå med N. De skulle se Supersugen 18.30 och vi skulle se Bourne Ultimatum 21.00.
Dagen började med att jag och Y sågs nere i stan vid 11.00 för att äta något frukost-aktigt på Graffiti. Det blev en baguette med skink-ost-röra och en Latte för min del. :)
Nån timme senare drog vi hem till Y för att plugga men började med att gå ut med Y's söta hund Dolce. Passade då på att ta några bilder. :)





Vi hade verkligen tänkt vara super effektiva men vi märkte rätt fort att det blev mer flum och snacka om annat, haha. Vi var inte så jätte fokuserade även om vi stundom satt och skrev några rader trots allt. ;D Vi drack även en massa kaffe, typ 3 koppar var och då var ju min koffeinhalt i blodet något hög, blir helt darrig! ;P Y och jag har dock världens bästa flumstund när vi är höga på koffein, haha! ;D

Senare på eftermiddagen kom Y's N hem och Y satte igång med maten för de skulle äta innan de skulle gå på bio, där de skulle möta upp E. Fick erbjudande om mat men var inte speciellt hungrig och tänkte att jag kunde äta när jag själv kom hem med N innan bion skulle börja. Medans Y lagar mat har vi på P3 på radion i bakgrunden och hörde bästaste låten; Rhiannas "Umbrella" fast sjungen av Björne och låten hette "Dödshot Från En Snigel", haha!! Vi kund einte sluta skratta och hade typ allsång på två pers i Y's och N's kök; "Dödshot från en snigel, snigel, snigel - el, el, el!" Hahaha.. ;D

När det snart var dags för Y och N att gå ringde jag "min" N och frågade om man kunde få skjuts hem när N väl kommit till stan och se där, det kunde man få! :) Så N plockade upp mig och vi körde ner till Oj för att handla lite smått och gott inför helgen. Vad vi sedan gjorde fram tills 20.20 när vi stack till bion har jag helt glömt bort men skulle kunna tänka mig att N satt och spelade och jag kollade runt på internet eller nåt. Självklart lyssnandes på musik. ;D

Stack ner till bion, mötte upp Y och sa Hej när deras film var slut och innan vår skulle börja, Y sa att "Supersugen" var skit rolig. :) Och jag måste säga att Bourne Ultimatum var riktigt riktigt bra. Matt Damon är ju bäst! N skämtade under filmens gång; "Som nutidens McGyver..". Hehe ja, kanske man skulle kunna säga? Och jag konstaterade att Jason Bourne är iallafall grym till skillnad från James Bond som bara är fjantig. ;)
När filmen var slut hade jag fått två SMS från Y om att hon tyckte jag kunde komma hem till dem där Y, N och E satt och drack öl och lyssnade på musik. Nämnde det för N som faktiskt erbjöd att skjutsa mig dit men klockan var ändå 23.30 och jag kände mig seg. När jag kom hem ringde dock Y och övertalade mig till att komma ändå, hehe.

Erbjudandet om skjuts fanns inte kvar längre så det fick bli bussen 00.01 och jag kan säga att jag var glad att jag åkte, hade riktigt trevligt faktiskt. :D Blev bjuden på några drinkar till och med och det snackades om allt mellan himmel och jord, det visade sig att jag och E till och med piercat oss hos samma piercare vilket är lite konstigt med tanke på att piercaren finns närmare Malmö. Världen är liten. ;P
Jag och Y satt och snackade om det mesta, vi var nog inte tysta en enda sekund, hehe. Y sa också en del jätte fina saker till mig som jag verkligen, verkligen uppskattar..! Det var en hel del värmande ord som inte kunde kommit mer lämpligt, tack goaste Y! :D
Helt plötsligt kollade jag på klockan som hade hunnit bli runt 02.45, jag som sa att jag bara stannar någon timme! Ha! :P Så vi kollade buss och sista bussen till andra sidan stan skulle gå 03.09 vilket skulle hinnas med om man gick typ 10 minuter innan. E bor nån minut från mig och bestämde sig också för att ta samma buss och N skulle ta sig en sista runda med Dolce så vi följdes åt till busstationen där N gick tillbaka hem.
Jag och E tog bussen hem och E följde mig en extra bit så jag skulle slippa gå själv, mycket snällt tycker jag. :D

Slutade med att man var hemma runt 03.30 och la sig mer eller mindre direkt då man skulle upp i rimlig tid för att dra till Malmö idag. :)

Tack till N, Y, N och E för en trevlig kväll :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback