- blackout -



Säga vad man vill om Britney Spears, personligen tycker jag mig bara se en tjej som försöker få ihop alla områden i sitt liv men har för mycket omkring sig för att kunna hantera situationen. Ständigt bevakad av media långt förbi rimliga gränser samtidigt som hon försöker få ihop alla de bitar som finns i livet; sig själv, familjen, vänner, karriären och inte minst hetsen att leva upp till de ideal som fullständigt vuxit ur proportion i kändisvärlden. Man kan tycka att det är självförvållat då man väljer själv att bli en såpass offentlig person, men kom igen, långt ifrån de flesta kändisar är så till den milda grad överbevakad som Britney.
Hursomhelst, jag är inget Britney-fan och har aldrig varit men laddade för skoj skull hem hennes så omtalade comeback-album "Blackout" som faktiskt fått bra recensioner och måste faktiskt säga efter att ha lyssnat igenom skivan att den är helt Okej! Hon håller en jämn nivå bland låtarna istället för att ha nån bra och att resten är skit. Skivan är enhetlig och låtarna har ett sound som gör att de är "lätt-omtyckta". Många av låtarna är "catchy" och har en viss attityd över sig. Texterna antyder försök att hävda sig själv lite à la "not everything is what it seems and u don't know shit but I don't give a fuck 'bout u and gonna keep on doin' my thing". Speciellt "Piece Of Me" känns lite som en "in your face" åt mediavärlden. ;) "Why Should I Be Sad" känns som en bitch-slap åt Kevin Federline, ha. Men ja, allt är ju bara mina tolkningar. ;P
Vissa spår är fortfarande för "poppiga" för min smak men skivan är ändå lätt en skiva man kan ha på i bakgrunden hemma eller kanske förfesta till. :) Kanske inte hade lagt ut pengar på den men med dagens teknik så.. ;P



image83

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback