- back from tasty house -



Haha, fikan med Y blev flummig som vanligt, nice! Vi har verkligen fastnat för två interna grejer som vår lärare gjorde häromdagen på lektionen som vi tycker är hysteriskt kul! Vi verkar inte tröttna på att dra upp det hela tiden och självklart ska vi ju spinna vidare på samma sak i hundra år, haha! Tyckte att vi borde ju dela med oss av detta roliga i bloggen men vi konstaterade rätt fort att det nog hade varit väldigt svårt att förklara i ord då gestikulerandet, minerna och tonen verkligen does it! Så vi flummade om att vi borde göra en bildserie och lägga upp, haha! Guess you had to be there.. ;P

Well. Då satt man här igen fast nu e huvudet inte riktigt inställt på något filosofiskt utan mer flummigt. ;D Fast behövde verkligen det, fick nämligen ett litet svart moln över mig innan så ett antal skratt gjorde gott!

Något stressad känner jag mig dock, har egentligen en hel del att göra idag eftersom jag inte lär få så mycket tid över i helgen som är något fullspäckad. Och en del av de grejerna jag känner att jag måste göra måste jag enbart göra för att viss behövlig hjälp inte verkar infinna sig, hrm.
Exempel på dessa sysslor är att diska, göra rent spisen samt diskbänken, städa undan reklam och annan skit som ligger på golvet i hallen, vika tvätt och lägga in den i garderoben, städa undan överblivit skräp från mat samt glas och tallrik från skirvbordet (låt mig påpeka att det inte är på min halva av skrivbordet, but I guess it goes without saying..?) och till sist dammsugning av hela lägenheten. Rätt kul att man får höra kommentaren "här måste verkligen dammsugas" upprepade gånger som någon slags pik/hint under gångna veckan när den som dammsugat här senaste halvåret sedan man flyttade in är jag. Hm.

Utöver detta måste jag gå igenom alla mina inlämningar i "Etik & Livsfrågor" för att kunna motivera MVG och eventuellt utveckla/komplettera - jag har nämligen en tendens att vara tio steg framåt i mitt filosoferande tankemässigt men hinner inte skriva i samma takt så det är lätt att jag utelämnar vissa bitar eller kanske är något otydlig. När man är så inne i det är det ju lätt att tänka att saker säger sig självt men det skadar ju aldrig att vara övertydlig. :) Känner lite press eftersom jag fixade MVG i "Psykologi", då måste jag ju självklart fixa MVG i "Etik & Livsfrågor"! Speciellt också med tanke på att jag älskar att filosofera, ha. Det har iallafall A och jag gjort mycket, right A? :)
Sen måste jag skriva färdigt mina inlämningar i "Omvårdnad", inte för att jag hinner göra allt idag men iallafall två inlämningar kanske? Hjärtsvikt är jag ju nästan "klar" med och sen kan jag börja med njursvikt.
Som sagt så har jag ganska fullt upp i helgen;

- Fredag : Eventuellt frukost med A på Espresso, plugga några timmar, träffa mamma vid 14.00 och åka till Ikea för att fixa möblemang och dylikt för att sedan plugga vidare när jag kommer hem.
- Lördag : Ikea igen för att vi då har tillgång till bil så jag får hem min sängstomme, hysteriskt pluggande och sedan tjejkväll hos Y.
- Söndag : Råplugga så man blir någorlunda färdig innan den nya kursen, "Psykiatri" börjar på måndag.

Den eventuella frukosten med A hade ju blivit en trevlig start på dagen och ska jag vara realistisk så lär jag nog inte få "några timmars pluggande" gjort om frukosten blir av men vill hinna med något iallafall. Självdisciplin, kom igen!
Att fixa möbler på Ikea lär ju inte heller gå i en handomvändning, man vill ju gärna ta sin tid så man är säker på att det inte bara blir impulsköp eller dålig planering. Sen ska budgeten gå ihop också. :P Lär säkert sitta uppe in på natten på fredag (imorgon) för att få mycket gjort med studierna.
På lördag vet jag inte när vi har tillgång till bilen så all tid före/efter lär gå till studier för att sedan hinna göra sig iordning i tid till tjejkvällen, hoppas bara att jag inte kommer vara alltför trött..
Sen kommer ångest-dagen #1; söndag. Avskyr söndagar. Alla är tråkiga på en söndag, antingen för att det är deras dag att slappa eller för att de är bakfulla, och det händer ingenting. Är väl inte överaktiv direkt men det är väl hela grejen att ha valmöjligeheten om man vill vara spontan och på söndagar är det som om hela staden har evakuerats. Man förbereder sig inför kommande vecka och upptäcker oftast att tiden inte räcker till. Söndagen är ju egentligen vilodagen men det lär nog inte bli så mycket vila för min del.
Oh well, kommer kännas mycket bättre efterhand som jag blir klar med saker och ting - man känner sig effektiv och att man åstadkommit någonting iallafall. :)

Så mitt liv i övrigt då? Ja, tiden går fort och det närmar sig månadsskiftet, då blir jag "ensam". Har funderat mycket på att verkligen försöka satsa på att lägga tid på mig själv, komma på fötter igen och må bra både på insidan och utsidan. MEN, en sak i taget den här gången. Ni vet, man har ju så lätt för att bli överambitiös, ta allting på en gång för att man blir hög på motivationen och känslan av att vilja komma framåt. Inte så våldsamt smart; man tröttar oftast ut sig själv till slut och så får man börja om från början. Ska försöka göra saker på rätt sätt denna gången och som sagt, ägna mer tid åt mig själv och vad jag vill göra. :)

Det är svårt att slita sig från tänkandet om hur saker och ting kommer att bli framöver, hur de kommer att reda ut sig och hur de kommer att "end up". Man undrar ju, självklart. Och någonstans oroar man sig ju också - man bryr sig ju så mycket och vill så väl. Men det är ju allmänt känt att inte tänka på det för mycket, då kan man ju bli smått galen, ha. Nej, en sak i taget - only time can tell, right?

En sak som kommer att bli rätt kul är iallafall de "före-och-efter"-bilder på mitt kära hem som jag så småningom vill lägga upp här, ska bli skoj. :) Älskar att hålla på med inredning och förbättring så man till slut får den där hemma-mys-känslan man vill ha. :D

Nä, om man skulle sätta igång med alla uppgifter för idag då? Kanske uppdaterar senare ikväll med vad som blev gjort och annat som förmodligen kommer sysselsätta mina tankar resten av dagen. :)

Btw; hittade den här bilden från när jag gjorde fruktsallad med jordgubbar, svarta (?) och gröna vindruvor, visst ser det så gott ut? :D Bär och frukt är verkligen delisch! (Som Rachel Ray hade sagt, haha.. ;P)


image67



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback