- my weekend -


Fredag :

Jag hade dagen innan gjort en "pastagratäng" och gjorde i den sista formen jag hade för att bara kunna värma dagen efter. Tur var väl det för på fredagkvällen kom nämligen mamma och hennes man J över för att ha en mysig filmkväll.

Tidigare under dagen hade jag och mamma tränat tillsammans med vår tränare R. Skit trevlig och super kunnig. :) Helt underbar känsla efter att man har tränat, man känner att man varit duktig och mycket piggare i kroppen. :D Efter detta stack jag och mamma och handlade massa gott på "Oj!" inför kvällen och hämtade därefter J. Väl hemma hos mig satte jag igång och göra iordning allt, riktigt kul att pyssla med sånt när någon ska komma över. :)
Det blev grönsakssticks i form av gurka och paprika och även lila blomkål, gul blomkål, färska champinjoner och cocktailtomater. Till detta två sorters dip; Fresh Island och Pesto.
Det dukades även upp med massa ostar; två sorters brieost, Bonjour Soltorkade Tomater, Bonjour Cheddar, två olika mögelostar och två färskostar; pikant paprika och vitlök. Till detta en massa olika kex.
Dessutom hade vi även frukt till; färsk ananas, banan, päron, sharonfrukt och druvor. Som godis köpte vi torkade jordgubbar och cashewnötter doppade i yoghurt.
Före allt detta underbart goda åt vi av min pastagratäng beståendes av fullkornspasta, röd och gul paprika, rödlök och fetaost. :D Före maten gjorde J iordning en drink till oss med fikonvodka (tysk), Fanta Free Pineapple & Grape, färsk ananas och is, mega färsch! Till osten serverades givetvis vin. ;D


 

 


Vi såg filmen "Crash" som handlar om olika människors öden som efterhand kopplas samman av livets slump utan att de egentligen har någon connection med varandra annars - mycket bra film.





När filmen var slut var klockan rätt så mycket och mamma och J skulle åka hem. Jag kände dock att jag trivdes så bra med sällskapet att jag efter lite velande bestämde mig för att följa med dem hem och sova där. Mamma och jag skulle trots allt upp relativt tidigt dagen efter för att vi hade en ansiktsbehandling inbokad kl. 11.00. :D
Väl där snackade vi lite om allt möjligt men vi la oss för att sova ganska omgående. Jag kröp ner i soffan framför TV:n like old times och läste lite i min bok medans MTV stod på i bakgrunden. Lade sedan boken åt sidan och njöt av den familjära och något nostalgiska känslan som omsvepte mig. Kände mig trygg och såg fram emot att få en natt med rogivande och välbehövlig sömn. :)



Lördag :

Gick upp vid 10.00 för att duscha och tvätta håret med mitt nyinköpta schampo och balsam; VO5 Absolute Blonde - super lent blev det och luktade riktigt gott. :) Efter detta fick jag och mamma skjuts in till stan av J för att gå till det japanska spa:et "Njuta" och få varsin ansiktsbehandling, så nice! Medans vi var på ansiktbehandling hade J så snällt erbjudit mig att så länge åka hem till mig för att hjälpa mig få upp mina persienner, så go!





När vi kom dit fick vi varsin kimono och tofflor som vi fick byta om till för att sedan sitta i ett super mysigt rum med avslappnande musik, mini-vattenfall och massa tända ljus och dricka grönt té. Vi fick sedan gå in i varsitt rum där vi fick avnjuta denna ansiktsbehandling som gjorde under för huden, de var verkligen riktigt duktiga! Fick även ögonbrynen färgade i brunt samt ögonfransarna färgade blåsvart, fräckt. Slipper man använda ögonbrynspenna som jag annars får använda mig lite av då mina ögonbryn är så ljusa. ;P
När vi var klara svävade jag och mamma runt på små moln en bra tag, det var så härligt att få bli ompysslad för en liten stund! Innan J kom och hämtade oss igen gick vi inom VeroModa där jag faktiskt hittade en hel del plagg och det var verkligen välbehövligt då min garderob verkligen är i behov av en uppfräschning! Köpte en vit stickad tröja med vida korta ärmar samt ett stickat band i midjan som knyts, en vit/grå randig kortärmad tröja med knappar upptill i lätt utställd modell, en stor lång grå kofta som man riktigt kan höstmysa i, en svart stickad tröja med långa ärmar samt två fickor fram varav den ena är neonrosa (fräckt, haha! ;P), en grå tunnstickad V-ringad lång tröja med knappar längst upp samt en grå mössa/keps! Det kanske framgår tydligt att jag gillar grått. ;) Det är en mysig färg som är lätt att bryta av med detaljer med starkare färger och passar till allt! Blev riktigt glad för alla dessa fynd, brukar inte ha sån tur, haha! :D

Efter detta blev vi upphämtade av J som berättade att efter att ha handlat massa skruvar etc till mina persienner hade han till slut inget att stå på för att nå upp då han inte ville stå på mina nya köksstolar (!) så han hade stannat hemma hos mig och diskat den enorma disken som blev från kvällen innan!! Så otroligt snällt, blev helt mållös och fann inga ord för hur mycket jag uppskattade denna gesten!! :D
Vi stack iväg till Väla en sväng där vi jag och mamma åt varsin bakad potatis från Graffiti med ost/skink-röra och J åt enchiladas från Taco House. Efter maten inhandlades den obligatoriska Is-Latten för att därefter dra till Ikea där mamma och J fick hjälp med att rita upp en virtuell bild av deras nya kök i Oslo - kommer blir riktigt snyggt när det väl är klart. :)
När vi var klara där åkte vi hem till mamma och J där middag gjordes iordning; grekisk sallad till förrätt och kalkon gratinerad i ugn med sås och ris till samt wokade grönsaker, mums! Innan middagen kom även brorsan, hans flickvän och deras kompis förbi för att äta med oss innan de skulle fortsätta sin resa ner mot Malmö för att vara med på en annan kompis inflyttningsfest.
Jag stannade kvar hos mamma och J ett tag till för att sedan få skjuts hem. Väl hemma var det underbart att få komma hem till ett städat kök och ingen smutsig disk som väntade på mig, så oerhört tacksam jag var J!!
Tog det sedan mest lugnt; satt vid datorn, skrev ut lite bilder som jag klippte till och satte i mina ramar.. Gick sedan och la mig strax efter tolv med sådant välmående av den underbara dagen jag haft. :D



Söndag :

Idag gick jag upp vid 10.00 för att mamma skulle hämta mig vid 11.00 för att åka iväg en sväng till Väla, behövde fixa farsdagpresent, innan vi skulle träna kl. 13.00 med R. Eller ja, blev väl snarare väckt av att A ringde mig strax innan 10.00 men det var bara trevligt att snacka en stund. ;)
Blev hämtad av mamma, som kom in snabbt för att se hur det såg ut med mina fina nya prydnadskuddar i soffan, och sen bar det av mot Väla. Är ganska fattig nu efter alla möbel- och inrednings-inköp så det blev en snygg fyrkantig högglansig svart skål fylld med geléhallon till pappa (han älskar dem). :)
Efter detta bar det av mot träningen. Idag hade R bokat en sal till oss där vi hittade på lite allt möjligt; utfall, mag- och armövningar, boxning, hopprep, cykling etc.. Det var riktigt kul, speciellt att sparkarna och boxningen - fick nog ut lite aggressioner där, haha! ;D R körde ett ganska hårt träningspass med oss idag men det är så befriande och så roligt!! Både jag och mamma var ganska färdiga efteråt men inte trötta utan mer sega i musklerna, något med träningsvärk har man allt nu. ;) Ska nog träna någon mer gång nu i veckan med R och även kanske gå en promenad, får se hur jag passar in det med arbetstiderna på praktiken.
När vi begav oss från träningen stack vi hem till mamma och J och där väntade en färdiglagad middag, lyx! Det blev köttfärs och potatis "gratäng" med kokt morot och brysselkål samt sås. Till efterrätt hade jag köpt med mig Ben&Jerry's "Fossil Fuel", gott!
Efter maten var det dags för mamma att packa ihop sina grejer då hon skulle köra tillbaka till Oslo och strax innan 18.00 kom min bror och hämtade mig för att åka hem till pappa, även där väntades middag! Hade dock tänkt på det innan så det blev bara en mini-portion hos mamma och en mini-portion hos pappa. :)
Pappa hade lagat till laxfilé med krämig krassesås och kokt potatis och till detta serverades vitt vin, jätte gott!
Pappa fick även sin lilla present och uppskattade den mycket! ;D


 


Blev efter en kopp kaffe hemskjutsad av min bror vid 20.00-tiden och har sedan dess mest tagit det lugnt framför datorn, SMS:at lite med D och pratat i telefon med A, bror och mamma. Tänkte strax sätta igång och göra en liten "to-do-list" men först ska jag ta lite kort på mitt vardagsrum som slltmer börjar ta form och bli riktigt mysigt! Det "enda" som fattas är gardiner, en matta, fler ljus, få tavlor uppsatta på väggen, sätta i nya bilder i de stora ramarna, få persiennerna upphängda samt ett större soffbord! ;D Lägger in bilderna i ytterligare ett inlägg kanske lite senare idag eller om det blir imorgon. :)



Förutom något störningsmoment har jag haft en helt underbar helg med nyttig träning och fantastiskt sällskap! Har känt mig så ompysslad och omhändertagen av min underbara familj!! <3


Kommentarer
Postat av: Catharina

shit sabina.. det har hänt mkt i ditt liv..:P mitt är kolugnt;)

Postat av: staravenue

jaa, och detta bara över en helg, haha! känns lite konstigt men bra. :)

2007-11-12 @ 00:31:44
URL: http://staravenue.blogg.se
Postat av: sara

färgad blomkål ser så mysigt ut! hade lila senast hemma=)
du får lägga upp receptet på gratängen för den ser grymt god ut!
ha det fint!

2007-11-12 @ 21:11:29
URL: http://mrsp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback