- my friend -


Jag har en vän sedan flera år tillbaka, D. Vi kan prata om allt, verkligen allt.
Vi har väldigt mycket gemensamt och tycker om att ha djupgående diskussioner, filosofera om allt möjligt. Om nu diskussionerna skulle få en mer depressiv vändning så är det också okej - ingen av oss drar oss inför detta då det inte är tabu för oss så som det är för många andra.
D får mig att inse väldigt mycket många gånger och har alltid intressanta frågeställningar som "rör om i grytan" och är verkligen glad för att utmana mig i diskussioner. D är nog den jag aldrig skulle vara rädd att berätta något för oavsett vad det kan tänkas handla om för är det någonting D är så är det open minded men du kan samtidigt vara 100 % säker på att få ett ärligt svar eller motkommentar. Men D vet också hur det ska läggas fram och sedan vet jag att D många gånger gillar att vara provokativ för att ställa diskussionen på sin spets för att invänta min comeback. D är rolig. :) D har också en tendens att vid utvalda tillfällen komma med kommentarer om den jag är ur perspektiv som jag inte sett mig själv ur. Och så även idag. Ibland kan det vara jobbigare grejer, tyngre grejer och ibland kan det vara grejer som är fina och uplifting.. Idag var det nog en blandning men helheten var det som rörde och var vackert. D är bäst.


"så här va... grundgrejen är den... att jag tycker att du är en fantastisk människa med en underbar personlighet och det går inte att undvika att älska dig.
det är grundgrejen. jag tror på dig. jag tror på dig på ett sätt som du inte gör.
mm, its true. u dont. hade du trott på dig som jag gör så hade den här konversationen sett annorlunda ut
"


"D : vill jag ha en utmaning i att övertyga nån så är det du
S : ha, jaså? så svår är jag inte.. väl?
D : och jo, klart du är svår. du är ju überintelligent + strong minded
S : oj, gud. vilka ord i samband med den jag är.
D : well, du är väldigt open minded och har ögonen öppna på helspänn. du är motsatsen till blåögd. klart du är en svåris
S : oj d, vilka komplimanger.
D : jaja
D : jag tror du har så många vyer att det är svårt att hålla koll på allihop
S : that about says it all
S : fan va bra sagt, kunde jag inte ens själv komma fram till
D : well, bra. mitt syfte som en annan människa has been validated"


Thank you D for those words. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback