- an ordinary tuesday -


Dagen började med att jag vaknade 05.45, 10 minuter innan min klocka skulle ringa. Gick upp och gjorde iordning havregrynsgröt som faktiskt är ganska underskattat och dessutom väldigt mättande. Äter inget på min praktik så kan ju behövas att man håller sig mätt. :) Myste framför TV:n tittandes på The Voice-radioprogrammet som visas i kanal 5 medans jag åt min gröt. Många tycker det är jobbigt att det mörkt så länge på morgonen men jag tycker faktiskt det kan vara rätt mysigt. I och för sig blir jag väl bara desto mer sugen på att stanna kvar i soffan och gosa in mig i min fluff-filt men ja, plikten kallar ju. ;)

Efter min lugna frukoststund började jag göra mig iordning och med skinnjackan på och min gigantiska grovstickade mörklila halsduk virad runt halsen begav jag mig ut i det kalla halvmörkret vid 07.30 mot praktikplatsen. På vägen lyssnades det på Alicia Keys - No One, Fergie - Clumsy och Blue October - Come In Closer med viss repeat på de första två. :) Praktiken var 08.00 - 16.45 idag, fast fick gå lite tidigare - skönt. :)

När jag vandrade hemåt lyssnades det på Fergie igen för att sedan gå över till Linkin Park resten av vägen. Väl hemma pratade jag en stund med mamma i telefon innan jag satte igång och städa lite. Dammsugit hela lägenheten, städat undan ren disk och en del onödiga grejer på köksbordet som jag dessutom la en glittrig löpare på, diskade det som blev från middagen och har dessutom storstädat badrummet. :D Belönade mig med att titta på Desperate Housewifes. Varit ganska duktig idag faktiskt. ;)
Dessutom lagade jag mat som idag blev laxfilé med pesto tillagad i ugn och till det en "röra" beståendes av wokade babymorötter och rödlök samt cocktailtomater vid sidan om, blev riktigt gott. :)


image114


Fick en förfrågan om receptet på min "pastagratäng" av S som tyckte att jag skulle lägga ut det, tack för intresset. :D Gratängen är grymt enkel och jag går inte efter nåt recept då det är mitt eget påfynd så jag vet inte hur mycket av allt man ska ha. ;P
Gå på känslan helt enkelt och ta så mycket av allt som du tycker är lagom. :) Ska dock försöka skriva den mängden jag tror att jag använde till en stor gratängform vilket blir ca 6 portioner. ;D

Ingredienser:

- 3 portioner fullkornspasta (valfri form; själv tycker jag penne pasta är snyggast ;P)
- 1 röd paprika
- 2 små rödlökar
- 1 gul paprika
- 1 ½ pkt fetaost
- 2-3 dl vispgrädde/matlagningsgrädde
- Hushållsost (såpass att det täcker gratängen)


Koka pastan. Strimla paprikorna och rödlöken samt tärna fetaosten.
Lägg ner pastan i gratängformen och strö över paprikan, rödlöken och fetaosten. Salta och peppra.
Häll valfri grädde någorlunda jämt över allting och täck med skivor av eller riven hushållsost.
In i ugnen på 200 grader tills osten fått fin färg. :)


Kommentarer
Postat av: alma

dreeeeeglaaaaa! gott! ses imorrn babe! pöss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback