- this and that -







Gud va trött jag var idag, av någon konstig anledning? Vi var visserligen på bio igår, den sena föreställningen, men jag är inte den som direkt brukar lägga mig i tid i övrigt. Iofs är jag oftast trött men ändå, idag var jag tröttare, he. Filmen vi såg hette iallafall "Den inre kretsen" och var faktiskt bra. En spännande-tänkar-film om CIA. Eller ja, om en viss person inom CIA som spelades av Matt Damon. Bland de andra skådespelarna fanns även Angelina Jolie och Robert de Niro. Sevärd, fast kanske hellre hemma i soffan än på bio. =)





Suttit och fört över en del bilder till datorn idag på alla presenter jag och Nicklas fick på vår förlovningsfest, man blev ju helt överväldigad! Vi fick en hel del pengar och underbara blommor, ett bestickset, cocktalbok med 1001 olika drinkar, 2 st margarita-glas, biljetter till att se en Elvis-show inklusive mat på Wallmans Salonger, 2 st viner, en jumboflaska Dooley's och hela förlovningsfesten var en present från mamma och hennes man! =)
Det hela var över all förväntan och jätte trevligt! Det bjöds på smörgåstårta, vin, dessertostar och tårta, jätte gott! Sen när kvällen led mot sitt slut åkte jag och Nicklas + våra vänner in till stan där vi efter tag skiljdes åt då jag och Nicklas bokat rum på Marina Plaza! =D Det var super mysigt, don't think I need to say more. =D





Och nu har man precis lekt runt lite i stilmallen på bloggen. Ändrat färgtema från rosa/vitt till rött/vitt/svart + font + presbild. =) Behövdes en förändring. =)
Och nu ska man väl strax sätta igång med lite mer "väsentliga" grejer, som att plugga. Måste säga att Medicinsk grund-kursen är väldigt intressant men i det tempot vi läser (100 p på 6 veckor) så hinner man inte stanna till så länge vid varje tema. Och nu har jag ett antal skriftliga redovisnigar som måste vara inlämnade senast fredag nästa vecka, helst innan. Well, det är väl bara att skriva på.. Eller nåt? =P

Och från det ena till det andra; jag och min älskling har ju fått vår lägenhet nu, yay! =D En 3:a på 70 kvm (säger de men den känns större..), högt i tak och djupa fönster så man liksom kan sitta i fönstret. =) Väldigt trevlig faktiskt. Vi får ju se hur länge vi stannar där och om vi trivs och så men jag tror nog vi kommer få det mysigt där. =)
Vi skrev på kontrakt igår och fick nycklarna så nån gång i nästa vecka ska vi påbörja flytten. =) Så underbart att ha vårt egna hem. =D

För övrigt är mamma här över helgen, trevligt. Fullspäckad helg i det stor hela, känns det som iallafall. =)
Förutom att jag måste plugga varenda lediga stund jag har så ska jag följa med en kompis imorgon (som btw är min och Nicklas halvårsdag..) när hon ska tatuera sig, hennes första tatuering och den är inte direkt liten. =) Sen ska vi ha en lite finare middag hemma på kvällen för att min brors flickvän fyller 20 år på söndag, så vi ska fira henne i förskott. =) Sen på lördag ska jag iväg på en fotoutställning där min bror har fått några av sina konsertbilder utställda, det är ju stort ju! Stolt syster är jag. =) Sen ska jag kanske hem till Nicklas kompis Andy, om de fortfarande är up for it, eftersom Nicklas ska vara där över helgen och spela och jag fick frågan om jag ville vara med ett tag på lördagen. =) Och nämnde jag att jag dessutom har en del skriftliga redovisningar att lämna in i skolan innan nästa fredag..? ;P Nädå, det ordnar sig nog. ;D

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback