- sömnlös -


Nu är klockan 03.36 och jag har fortfarande inte kunnat somna. Vad är detta? Jobbigt i varje fall.
Skulle nog tippa på att stress håller igång både hjärna och kropp sen har jag dessutom gått och blivit förkyld. Inte bra. Inte bra alls, har absolut inte tid för att vara sjuk nu. Aj aj - huvudvärk, täppt näsa, ont i halsen och torr hosta. Ödets ironi när jag och Y kvällen innan satt och diskuterade just detta temat; att det nu hade varit den värsta timingen att bli förkyld eller sjuk. Inte så att min mening är att gnälla men jag har verkligen inte tid med detta nu.
Har dock passat på att plugga lite iallafall under mina ofrivilligt vakna timmar. Så det är väl bra.

Innan idag har jag mest varit halvdöd och sen var det dags att på eftermiddagen bege mig mot tandläkaren. Hon är trevlig men gillar ändå inte att gå dit. Fast vem gillar egentligen att gå till tandläkaren? Slutade med att jag blev bedövad i halva käften och en ny tid om cirka 1 ½ vecka. Hoppades på att ingen skulle börja prata med mig när jag vandrade hemåt, speciellt han i kassan när jag handlade mjölk på Konsum. Och det gick bra. ;P
Senare framåt kvällen kom min bror och hämtade mig då han hade frågat dagen innan om jag ville äta middag med honom ikväll och det var väl klart jag ville. :) Blev glad för inbjudan, hade väldigt trevligt faktiskt. Pratade en hel del och han visade mig nya Photoshop och hur jag kunde framhäva/förstärka mina bilder jag tar med digitala systemkameran genom rw (?) format och inte jpg. Han är så duktig! :)
Umgås med min kära bror, det borde göras oftare.



Nu sitter man här och gör inte mycket annat än skriver och lyssnar på en låt som jag faktiskt tar tillfället i akt och utnämner till nattens låt : With Every Heartbeat.
Har stannat upp en del på sistone och tänkt på det ena och det andra. Det har hänt så mycket på sistone och händer fortfarande. Mycket cirkulerar i luften och det är många gånger svårt att finna utrymme att reflektera något närmare över saker och ting. Istället går man runt med "en viss känsla" då och då som en liten påminnare att när man väl får en stund över så får man ta itu med de tankar man inte hunnit med hittills.
Men jag lider inte av detta direkt. Även om vissa av dessa saker som dyker upp i tankegångarna kan förvirra mig lite smått, ställa saker på sin spets eller röra om i grytan så har jag fortfarande min distans så det är ingen fara på det sättet, inte än iallafall. Det ska dock bli skönt att ha en lugn stund över snart, både för att få reflektera men också för att inte tänka på någonting alls utan bara andas ut.


Maybe we could make it all right, we could make it better sometime.
Maybe we could make it happen baby, we could keep trying but things will never change.

So I don't look back, still I'm dying with every step I take - but I don't look back.
Just a little, little bit better, good enough to waste some time - tell me, would it make you happy baby?

We could keep trying but things will never change, so I don't look back.
Still I'm dying with every step I take - but I don't look back.

We could keep trying but things will never change, so I don't look back.
Still I'm dying with every step I take - but I don't look back.

And it hurts with every heartbeat.. And it hurts with every heartbeat.. And it hurts with every heartbeat..
It hurts with every heartbeat.



image130

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback